خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در جلسه کارگروه اشتغال استان

دولت به‌ تنهایی قادر به ایجاد کارآفرینی نیست

اتفاق‌های جدیدی باید در بخش هتل‌ها، متل‌ها، مسافرخانه‌ها و شهرک‌های نمونه گردشگری به‌ ویژه ساحل استان بیفتد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با بیان اینکه به بخش خصوصی باید بهای بیشتری داده شود، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم کارآفرینی، اشتغال، نوآوری و شکوفایی داشته باشیم باید از توانمندی بخش خصوصی استفاده شود.

وی بر رصد تحقق سهم تسهیلات پرداختی گیلان توسط بانک‌های عامل تاکید کرد و افزود: تکالیف دستگاه‌های مشخص است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باید در ثبت آمار اشتغال در سامانه رصد دقت لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از سیستم بانکی استان در مجموع رضایتمندی وجود دارد، اظهار کرد: مدیران بانک‌ها با توجه به مشکلاتی که از تهران وجود دارد باید با جدیت مطالبات استان را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان ایرانگردی و جهانگردی هنوز برای ساحل گیلان پروژه تعریف شده‌ای ندارد، اظهار کرد: تاکنون پروژه‌های اجرا شده بخش ساحل توسط استان انجام شده است و انتظار داریم در این زمینه شکوفایی داشته باشیم.

استاندار گیلان توسعه پایدار را نیازمند حضور بخش خصوصی در عرصه خواند و بیان کرد: دولت به‌ تنهایی نمی‌تواند شگفتی و کارآفرینی ایجاد کند و اگر منافع ملی در راستای توسعه شامل حال بخش خصوصی می‌شود از این امر استقبال می‌کنیم.

نجفی با تاکید بر اینکه بخش گردشگری گیلان باید از خود شکوفایی نشان دهد تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود، خاطرنشان کرد: هفته گذشته موضوع مذکور را به رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ملاقاتی که داشتیم اعلام کردم و او پذیرفت.

وی در ادامه خواستار توجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به فرش دستباف در استان شد و گفت: سهم گیلان در بخش گردشگری ضعیف است.

استاندار گیلان یادآور شد: اتفاق‌های جدیدی باید در بخش هتل‌ها، متل‌ها، مسافرخانه‌ها و شهرک‌های نمونه گردشگری به‌ ویژه ساحل استان بیفتد.

کد خبر : ۳۰۳۶۵۷