خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اسالم

غدیر آینه تمام نمای اسلام است

امام جمعه اسالم با بیان اینکه غدیر آینه تمام نمای اسلام است، گفت: فرهنگ غدیر باید در جامعه احیا شود.

به گزارش خبرنگار اینا از تالش، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدائی در نشست ستاد غدیر این شهرستان، اظهار داشت: عید غدیرخم بزرگ‌ترین عید ما مسلمانان است و از این رو لازم است تمام مسئولان و دست اندرکاران تلاش وافری در جهت برپایی هر چه باشکوه‌تر این عید داشته باشند.

وی افزود: باتوجه به در پیش رو بودن ماه محرم لازم است که در دهه ولایت مردم عزیز از حداکثر شادی بهره ببرند.

حجت الاسلام جدائی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در برگزاری جشن‌ها این است که شادی‌ها آلوده به گناه نباشد، خاطرنشان کرد: مسئولین بایستی سعی نمایند که شادی‌ها فضای آلوده برای جوانان ما فراهم نکنند.

وی تصریح کرد: جشن‌های مذهبی باید مطابق باشان امامان معصوم ما برگزار شوند.

امام جمعه اسالم در ادامه سخنانش بصیرت‌افزایی، احیای فرهنگ غدیر در جامعه و حمایت از ولایت را مهم‌ترین اهداف این ستاد برشمرد.

وی تصریح کرد: غدیر در واقع تداوم خط رسالت در جامعه ولایت به وسیله امام معصوم است که در زمان غیبت امام معصوم هدایت جامعه بر عهده ولی فقیه جامع‌الشرایط است.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه غدیر آینه تمام نمای اسلام عزیز است، خاطرنشان کرد: بنای اسلام بر پنج پایه خمس، زکات، نماز، حج و ولایت استوار است.

حجت الاسلام جدائی، دلدادگی و عشق به ولایت فقیه را از جمله ویژگی بارز مردم غیور شهرستان تالش برشمرد و اضافه کرد: امسال در دهه ولایت قریب به ۱۰ برنامه فرهنگی، ورزشی، هنری و علوم قرآنی با مضامین برپایی محافل انس و تفسیر قرآن مجید، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: دهه ولایت زمان بسیار مناسبی برای گسترش فرهنگ والای اسلامی و علوی است و باید نسبت به افزایش کیفیت برنامه‌ها اهتمام ورزیم.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه مردم این شهرستان دارای اعتقادات پاک و بی‌آلایشی هستند و همواره در برنامه‌های مذهبی حضور خالصانه دارند، عنوان کرد: امروز دشمنان در صدد ضربه زدن به اعتقادات جوانان هستند و می‌خواهند این قشر را به انحراف بکشانند و ما باید با جذب جوانان بار دیگر دشمن را ناکام بگذاریم.

وی بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای ارتقاء سطح فرهنگ عمومی شهرستان تاکید و بیان کرد: دفتر امام جمعه کانون ولایت و مساجد کانون توحید است لذا تنها راه رسیدن به توحید ولایت است.

حجت الاسلام جدائی با اشاره به اینکه غدیر ثمره نبوت و کمال ادیان الهی است، افزود: یکی از فلسفه‌های غدیر تقوا و عبادت است و باید برگزاری جشن ولایت و غدیر رنگ و بوی خدایی به خود بگیرد.

وی تصریح کرد: ولایت جامع‌ترین نعمت الهی است و از جایگاه والایی برخوردار است و ریشه اصلی ولایت به واقعه غدیر بر می‌گردد.

کد خبر : ۳۰۳۵۲۶