خبرگزاری کار ایران

این باخت را باید فراموش کنیم؛

کارخانه: ولاسکو ما را شکست داد، نه آرژانتین/نباید ریسکی بازی می‌کردیم

کارشناس والیبال کشور با انتقاد از بازی ریسکی و پراسترس تیم ملی مقابل آرژانتین گفت: به ولاسکو باختیم نه آرژانتین.

مصطفی‌کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب‌ افزود: ما در تورنمنت‌های اخیر در مسابقات قهرمانی‌جهان و لیگ‌جهانی همواره شروع ضعیفی داشتیم و در جام‌جهانی هم این اتفاق برای والیبال‌ایران تکرار شد و امیدوارم این شکست باعث شود به خودمان بیائیم و در بازی‌های آینده آن را جبران کنیم. 

کارخانه افزود: تیم ما مقابل آرژانتین بسیار پر اشتباه و با استرس بازی کرد، به طوری که خطاهای فردی و تیمی ما بسیار بالا بود و امتیازات زیادی را از ما گرفت و باعث شد نتوانیم به بازی برگردیم.

کارشناس والیبال کشور با بیان اینکه شناخت ولاسکو از تیم ایران نیز در این شکست بسیار تاثیرگذار بود، اظهار داشت: ولاسکو با شناخت عمیقی که از تیم ما داشت و تجربه گرانبهایی که دارد و می‌داند چگونه از بازیکنانش بازی بگیرد در شکست تیم ما بسیار تعیین کننده بود و با وجود اینکه تیم ما در مسابقات‌جهانی این تیم را 3 بر صفر شکست داده بود ولی در این بازی او نشان داد از چه قدرت بازیخوانی، تمرکز ذهنی و تنوع در بکارگیری تاکتیک‌های مناسب برخوردار است.

وی تصریح کرد: البته تیم آرژانتین هم نشان داد نسبت به گذشته رشد کرده و با ولاسکو خودش را شناخته و در بازی با تیم ما بسیار سخت امتیاز می‌داد و در ست اول هم با وجود برد تیم ما آنها بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند.

کارخانه با بیان اینکه بهتر بود مقابل آرژانتین از بازی ریسکی پرهیز می‌کردیم، اظهار داشت: بهتر بود کادر فنی در این مسابقه بازی کنترلی را در دستور کار تیم قرار می‌داد و کمتر در سرویس‌ها و بازی روی توپ دست به بازی ریسکی می‌زد.

کارشناس والیبال کشور با بیان اینکه تیم ملی در خط حمله برش لازم را نداشت و نتوانست از دفاع مستحکم آرژانتین عبور کند، گفت: به نظرم برای قدرتمندتر شدن خط حمله تیم باید میرزاجانپور از ابتدا در ترکیب تیم قرار می‌گرفت و دیدیم از زمانی که او بیشتر بازی کرد توانست امتیازات خوبی را در سرویس و ضربات روی تور بدست آورد.

وی با بیان اینکه باخت به آرژانتین را باید فراموش کنیم و به فکر بازی‌های آینده باشیم، گفت: مسابقات جام‌جهانی دوره‌ای است و هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و کادر فنی باید این 3 امتیاز حساس را در شروع تورنمنت جبران کند. ما 3 امتیاز  حساس را به آرژانتین تقدیم کردیم که می‌تواند کار ما را در بازی‌های آینده سخت کند.

کارخانه تاکید کرد: از تیم ملی در مسابقات جام‌جهانی انتظار قهرمانی نداریم ولی این انتظار وجود دارد که تیم ما نمایش قابل‌قبولی داشته باشد شایستگی‌های خود را بهتر از این‌ها به رخ حریفان بکشد.

کارشناس والیبال کشور با بیان اینکه نباید بابت این شکست تیم را مورد سرزنش قرار دهیم، اضافه کرد: البته تیم ایران دیگر برای رقبای جهانی تیم ناشناخته‌ای نیست و آنها روی تک‌تک نفرات تیم ما کاملا شناخت پیدا کردند ولی با این وجود تیم ملی از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و با وجود اینکه کار سختی پیش رو دارد ولی می‌توانیم با جبران این شکست به مسابقات برگردد و همه تیم‌های جهانی را غافلگیر کند.

کد خبر : ۳۰۳۵۰۹