خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس جمهور :

امنیت اقتصادی در اتاق تعاون شکل می‌گیرد

امین زاده با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصادما زمانی مقاومتی است که دغدغه‌های مردم را از مشکلات اقتصادی رفع کند و اگر اتاق تعاون بتواند با تخصیص این شورا مشکلات اقتصادی را حل کند اقتصاد ما کمتر آسیب می بیند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون حقوقی رئیس جمهور یکی دیگر از سخنرانان مراسم افتتاح شورای داوری اتاق تعاون بود.

الهام امین‌زاده ضمن ابراز خوشحالی از تاسیس این نهاد داوری گفت: اتاق تعاون یکی از مراکزی است که با بیشتر مردم در ارتباط است و ما خوشحالیم که این مرکز به نوعی به استقلال قضایی دست پیدا کرده. بار دستگاه قضایی ما آنقدر سنگین است که نمی تواند به سرعت به پرونده ها رسیدگی کند به همین جهت ایجاد مراکز تخصصی داوری که به امور اقتصاد مسلط هستند لازم است.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصادما زمانی مقاومتی است که دغدغه‌های مردم را از مشکلات اقتصادی رفع کند و اگر اتاق تعاون بتواند با تخصیص این شورا مشکلات اقتصادی را حل کند اقتصاد ما کمتر آسیب می بیند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به قانون جامع داوری گفت: خوشخبتانه قانون جامع داوری در حال طی کردن مراحل نهایی خود در  قوه قضاییه است و با اجرایی شدن این قانون می توانیم شاهد باشیم مردم قبل از اینکه به دادگاهها و قوه قضاییه مراجعه کنند از طریق نهادهای میانجیگری و داوری مشکلات خود را حل کنند.

امین زاده بر لزوم اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: ما در قوه مجریه تمام سعی خود را می کنیم تا با اطلاع رسانی از قوانین داوری و با استفاده از سایر رسانه ها کسانی را که از این قانون اطلاع ندارند و یا اطلاع کمی دارند را آگاه کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از مصادیق حقوق شهروندی امنیت اقتصادی است که این امر حق همه مردم است و خوشحالم که امروز این اتفاق در اتاق تعاون در حال شکل گیری است و به همین جهت به شهروندان کشور تبریک می گویم.

کد خبر : ۳۰۳۴۹۹