خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

مانعی برای شرکت اعضای شورا در انتخابات سازمان نظام مهندسی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۴۸۶

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با بخشنامه وزارت راه و شهرسازی مبنی بر منع حضور اعضای شورای شهر در انتخابات نظام مهندسی،گفت: اعضای شورای شهر مانعی برای شرکت در انتخابات سازمان نظام مهندسی ندارند.

رئیس شورای شهر تهران در یکصدوهشتادویکمین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای شهر تهران در تذکری درباره انتخابات سازمان نظام مهندسی گفت: عضویت در شورای شهر شغل به حساب نمی‌آید از این رو اعضای این شورا می‌توانند در انتخابات نظام مهندسی کاندید شوند.

مهدی چمران در انتقاد به بخشنامه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منع شرکت اعضای شورای شهر به عنوان کاندید در انتخابات نظام مهندسی گفت: انتخابات سازمان نظام مهندسی در پیش‌رو است و نام‌نویسی آن آغاز شده آست، اما شاهد هستیم که بخش‌نامه‌ای از سوی آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی صادر شده که عده‌ای را برای حضور در این انتخابات منع کرده است.

وی با تاکید بر اینکه حضور در شورا شغل به حساب نمی‌آید، گفت: من این موضوع را برای دفاع از اعضای شورای شهر کشور عنوان می‌کنم. شورا شغل نیست و اعضای شورای شهر می‌توانند در انتخابات نظام مهندسی کاندید شوند.

چمران گفت: در شرایط فعلی رئیس نظام مهندسی چند شغل دارد اما درباره آن صحبت نشده با این وجود اعضای شورای شهر برای شرکت در انتخابات نظام مهندسی منع می‌شوند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: از طریق شورای عالی استان‌ها نامه‌ای رسمی به دفتر وزیر ارسال شده است، اگر اعضای شورا صلاح می‌دانند در شورا نیزتذکر می‌دهیم و نامه‌ای را درباره این موضوع تهیه و به آقای آخوندی ارسال می کنیم.

وی گفت: لازم است در این نامه به موارد قانونی اشاره شود ضمن اینکه عده‌ای از مهندسین به دیوان عدالت اداری به دلیل این موضوع شکایت کرده‌اند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز