خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری

دریا با نگاه ملی به توسعه پایدار می‌رسد

فرماندار ساری گفت: باید بپذیریم که امنیت جانی و آرامش روحی هموطنان نیازمند اعتبارات بیشتر و نگاه ملی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جواد واحدی گفت: دریا ثروتی است که برای رسیدن به توسعه پایدار دریا و فرصت ثروت اندوزی نیازمند نگاه ملی است. اعتبارات شهرستانی و ارائه خدمات ملی هم‌خوانی ندارد.

در راستای سرکشی‌های دوره‌ای بازرسان وزارت کشور از استانهای ساحلی، تیم بازرسی سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل وزارت کشور پس از بازدید از ۱۲ شهر ساحلی و نظارت و بازرسی از سواحل ساری جلسه مشترکی با فرماندار و کار‌شناسان و روسای کمیته‌های مختلف ستاد ساماندهی سواحل دریای شهرستان ساری رادر سالن اجتماعات فرمانداری ساری داشتند.

جواد واحدی فرماندار و رییس ستاد طرح سالمسازی دریای شهرستان ساری در این نشست، با تاکید بر اینکه دریا یک موهبت الهی و... ملی بشمار می‌رود و متعلق به همه ایرانیان است، اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات بهینه و ایجاد امنیت و آرامش روحی روانی به استفاده کنندگان دریا باید نگاه ملی به دریا داشت.

فرماندار مرکز استان با اشاره به وجود ۵/۱۲ کیلومتر ساحل در حال حاضر ۲۴ طرح در سواحل ساری اجرا می‌گردد، ابراز نمود: این طرح‌ها در دو بخش ۱۲ طرح عمومی شامل: سپاه –مروارید-عدالت ۱-عدالت ۴- فرهنگیان وپلاژ راه آهن و ۱۲ طرح خصوصی در پلاژهای شامل: هوانیروز-زندان –دخانیات –صندوق رفاه – قوه قضاییه –ثبت اسناد –ارتش -پردیس نیروی انتظامی، فعالیت دارند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ساری به۱۳ نقطه کور و حادثه خیز شناسایی شده در سواحل اشاره نمود و گفت: در سال ۹۳، در راستای امنیت جانی مسافران و شناگران دریا ۵۰ ناجی غریق داشتیم که با اعلام ۱۳ نقطه حادثه خیز ناجیان غریق را به تعداد ۸۰ نفر افزایش دادیم.

وی هم چنین افزود: در طرح عمومی ۶۰ ناجی غریق و در طرح خصوصی ۳۷ ناجی غریق فعالیت داشتند.

واحدی با اعلام کاهش غریق در سواحل ساری خاطر نشان کرد: ۱۶ غریق را در سال ۹۲ و هم چنین ۶ غریق در سال ۹۳ داشتیم و در سال ۹۴ تاکنون ۳ غریق در سواحل ساری را متاسفانه شاهد بودیم.

این مسئول با اشاره به اینکه علل اکثر حوادث رخداده بر عدم آگاهی از موقعیت ساحلی و عدم مهارت در شنا و هم چنین زمان استفاده نامناسب بوده است، ابراز داشت: دو اتفاق غرق شدن در سال جاری در زمان نیمه شب بوده است. رییس ستاد طرح سالمسازی دریای شهرستان ساری با تاکید بر اینکه در نظارت و بازرسی‌ها و ارائه ارزشیابی‌ها، چالش‌ها و مسائل معضلات و مشکلات سواحل ساری درنظر گرفته شود.

مسئول ارشد شهرستان ساری ارائه خدمات را در تخصیص اعتبارات اعلام نمود و اظهار داشت: باید بپذیریم که امنیت جانی و آرامش روحی همو طنان نیازمند اعتبارات بیشتر و نگاه ملی دارد.

کد خبر : ۳۰۳۴۷۳