خبرگزاری کار ایران

نصیرزاده خبر داد:

آغاز هفتمین المپیاد ورزشی داشجویان دختر دانشگاه پیام نور در همدان

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۴۶۰

مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه پیام نور گفت: هفتمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه پیام‌نور از امروز در همدان آغاز می‌شود و تا 21 ماه جاری ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایلنا، عبدالمهدی نصیرزاده با بیان این مطلب افزود: این جشنواره با حضور بیش از 1500 ورزشکار با شعار"معنویت – نشاط و همدلی" در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود. دانشگاه پیام‌نور با تحت پوشش قرار دادن نزدیک به یک میلیون دانشجو بزرگترین و فراگیر ترین داشگاه کشور محسوب می‌شود و ریاست دانشگاه و مدیران ارشد این بخش علمی و فرهنگی کشور برای سلامت جسمی دانشجویان اهمیت و اعتبار ویژه ایی قائل است و از این رو همواره در طول سال مسابقاتی را برای بانوان و آقایان در رشته‌های مختلف برگزار می‌کند ولی اوج کار ما المپیاد سراسری است که هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و افراد و تیم های منتخب و برترین‌های ورزش دانشجویی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
 
وی با تاکید بر این نکته که بسیاری از قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی دانشجوی پیام نور هستند، افزود: برای قهرمانانی که مدام در مسابقات و اردوهای باشگاهی و ملی حضور دارند تحصیل در دانشگاه پیام‌نور از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه همزمان با پرداختن به ورزش حرفه‌ای از درس و تحصیل نیز عقب نمی‌مانند و پیام نور این فضا و امکان را برای تمامی قهرمانان و نخبگان کشور فراهم آورده تا تحت هر شرایطی از تحصیلات عالیه عقب نمانند. بنابراین نیمی از ظرفیت ورزش قهرمانی بانوان کشور در این المپاد شرکت می کنند.
 
نصیرزاده در ارتباط با نحوه برگزاری المپباد دانشجویان دانشگاه پیام نور گفت: ما 501 مرکز دانشگاهی در 31 استان داریم و به لحاظ فراگیری وسیع ترین شبکه دانشجویی در اختیار پیام نور است از این رو برگزاری مسابقات ورزشی برای بانوان و آقایان با این تعداد دانشجو کاری بس دشوار است اما با یک برنامه مدون و مشخص و حمایت های ریاست عالی دانشگاه مسابقات ورزشی را به گونه ایی برگزار می کنیم که تمامی استعدادها بتوانند خود را نشان دهند.
 
وی اضافه کرد: در سال‌های فرد مسابقات قهرمانی کشور را برگزار می‌کنیم و برترین های هر استان در رشته های تیمی و انفرادی انتخاب می شوند و در سالهای زوج هم المپیاد سراسری را برگزار می کنیم که برترین های منتخب هر استان در یک شهرستان که تقاضای میزبانی می کند با یکدیگر در قالب المپیاد به رقابت می پردازند.
 
نصیرزاده به المپیاد دختران دانشجو اشاره کرد و افزود: این المپیاد که هفتمین دوره آن محسوب می‌شود در ده رشته فوتسال، هندبال، بسکتبال، والیبال، تکواندو، کاراته، شنا، تنیس روی میز، بدمینتون و دوومیدانی با حضور 1700 نفر شامل مربی و داور و ورزشکار و عوامل اجرایی طی روزهای 17 تا 21 شهریورماه در مجموعه ورزشی امام علی (ع) همدان برگزار می شود و امیداورام شاهد رقابت های پرشوری از سوی تیم های شرکت کننده باشیم.
 
وی افزود: با در نظر گرفتن این نکته که در رشته‌هایی مثل فوتسال و والیبال و تیراندازی و تکواندو ملی‌پوشانی هم در قالب تیم‌های حاضر به رقابت می‌پردازند سطح کیفی المپیاد بالا خواهد بود اما هدف نهایی ما سلامت قشر دانشجو بخصوص بانوان است که سلامت آنها ارتباط مستقیمی با سلامت خانواده و اجتماع دارد. در حقیقت این مسابقات یک عامل انگیزشی برای همه دختران دانشجو است تا به ورزش توجهی جدی تر از خود نشان دهند چرا که رویکرد وزارت ورزش و دولت تدبیر و امید هم توجه خاص به ورزش بانوان و سلامت آنهاست و ما هم می خواهیم در این راه سهمی بایسته داشته باشیم.
 
وی به تشریح مراسم افتتاحیه پرداخت و گفت: در مراسم افتتاحیه از استاندار و مسئولان محلی و نمایندگان مردم همدان در مجلس دعوت به عمل آمده، ضمن اینکه وزیر ورزش به همراه احمدی، شعبانی بهار و روسای فدراسیون‌های ورزشی هم در مراسم حضور خواهند داشت، البته وزیر به دلیل ماموریت خارجی که پیش رو دارند ممکن است در مراسم نباشند اما سعی می‌کنیم مراسم افتتاحیه بسیار خوب و پر شور باشد.
 
مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور به مراسم جنبی المپیاد اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش‌ملی مدیریت رویدادهای ورزشی و حضور هنرمندان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تفریحی از دیگر فعالیت‌های جنبی جشنواره است، ضمن اینکه از قهرمانان عضور دانشگاه پیام نور که در یونیورسیاد دانشجویان جهان همین امسال مقام کسب کرده اند تقدیر خواهد شد.
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز