خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

ساخت‌و‌سازهای غیر‌مجاز کاهشی نداشته/نظارت شورا بی‌تاثیر است

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۳۶۴

یک عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه انجام ساخت‌وساز غیرمجاز در شهر غیرقابل قبول است، گفت: شرکت شهربان در شهرداری برای جلوگیری از همین مساله تاسیس شده است، اما شاهدیم که این شرکت نتوانسته؛ تعداد پرونده‌های ساخت‌وسازهای غیرمجاز را کاهش دهد.

احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز گفت: شهرداری و مامورانش به ویژه شرکت شهربان که برای همین مساله تاسیس شده است، وظیفه دارند؛ ساخت‌وسازهای غیرقانونی را شناسایی کنند و جلوی آن را بگیرند؛ بنابراین اینکه یک ساخت‌وساز غیرقانونی به طور کامل انجام شود و پس از آن بگویند که پرونده‌اش در کمیسیون ماده ۱۰۰ باید مورد بررسی قرار گیرد، درست نیست؛ زیرا اصلا ساخت‌وساز غیرمجازی نباید شکل بگیرد که پس از آن بخواهیم آن را در فرآیند تصمیم‌گیری قرار دهیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این مساله بسیار عجیب است که ساختمانی که در جلو چشم قرار دارد، به صورت غیرقانونی ساخته شود. این مساله غیرقابل قبول و نشان‌دهنده کم‌کاری، قصور و یا خدای ناکرده قانون شکنی‌هایی است که از طرف متخلفان و یا مجریان قانون، به دلیل عدم اجرای قانون صورت می‌گیرد.

حکیمی‌پور افزود: متاسفانه شاهد هستیم با وجود آنکه شرکتی مانند شهربان به وجودآمده، اما باز رقم پرونده‌های ورودی به کمیسیون ماده ۱۰۰ کم نشده است؛ بنابراین این سوال پیش می‌آید که این شرکت برای چه تاسیس شده است؟

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا شورای شهر عکس‌العمل جدی و موثری را در این خصوص بروز نمی‌دهد، اظهار کرد: شورای شهر عکس العمل جدی نشان می‌دهد، اما شان اجرایی ندارد. این مشکلات زمانی حل می‌شود که نظارت شورای شهر فرآیندی و ساختارمند باشد و نه موردی؛ شورای شهر تنها ۳۱ نفر عضو دارد و شهر تهران بسیار بزرگ است، حتی اگر تعدادمان هم به ۳۰۰ نفر برسد و یک دوره شورا هم ۴۰ ساله شود، باز هم برای اینکه به همه موارد بپردازیم، زمان کم می‌آوریم.

وی توضیح داد: ما از اول دوره، بحث نظارت فرآیندی را مطرح کردیم، اما متاسفانه شورای شهر در این زمینه قوی عمل نکرده است. اکنون نظارت‌های ما موردی است؛ یعنی اگر یک شهروند گزارشی به ما بدهد یا خودمان به موردی برخورد کنیم آن را پیگیری کنیم، در حالی که این روش درست نیست و به آن نظارت نمی‌گویند؛ نظارت باید فرآیندی و دقیق باشد و موجب عدم بروز تخلف شود.

حکیمی‌پور تصریح کرد: شورای شهر در حال از دست دادن زمان است، اما امیدوارم که حداقل در سال سوم بتوانیم به این نوع از نظارت دست پیدا کنیم.

وی در ارتباط با ورود فرمانداری‌ها به بحث ساخت‌وساز‌های غیرمجاز، گفت: فرمانداری بیشتر در بخش حریم‌ها ورود پیدا می‌کند و ساخت وسازهای غیر مجاز در حریم‌ها را بررسی می‌کند. ما در بخش حریم مشکلات بسیار‌ی داریم و به شدت ساخت و ساز غیر مجاز در این قسمت‌ها ادامه دارد، که به شهرک‌ها، شهر‌ها و روستاهای مجاور باز می‌گردد و این خود مساله‌ای پیچیده است که فرمانداری‌ها باید به آن ورود پیدا کنند و به شهرداری مربوط نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز