خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان

۱۴ باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و متلاشی شدند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان از شناسایی و متلاشی شدن ۱۴ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، حمید رضا شهبازی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار امروز دوشنبه (۱۶شهریور) در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مبارزه با معضل اعتیاد را امری پیچیده دانست و گفت: برای مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی باید جامعه، مسئولین و خانواده‌ها بعنوان سه عنصر موثر با هم فعالیت نمایند.

معاون استاندار با اشاره به اجرای طرح FAST (خانواده و مدرسه باهم) در بیش از ۳۰ کشور گفت: این طرح در راستای پیشگیری از ابتلای خانواده‌ها به مواد مخدر در یکی از مدارس و مهدهای کودک هریک از استانهای کشور بصورت نمادین اجرا می‌شود.

وی در ادامه افزود: باید تلاش شود این طرح با موازین شرعی و اجتماعی بومی سازی گردد تا با فرهنگ مردم کشور و استان همخوانی بیشتری داشته باشد.

وی ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان و والدین آن‌ها را یکی از راههای موثر در پیشگیری از اعتیاد برشمرد و افزود: اجرای این طرح در حساس نمودن خانواده‌ها به امر مواد مخدر و کاهش دغدغه‌های جامعه کمک شایانی خواهد داشت.

شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت نظارت و بازرسی جدی فرمانداری‌ها و مسئولین استان از صنف عطاری‌ها تاکید نمود و گفت: گاهی نگرانی‌هایی از توزیع مواد مخدر بصورت خرده فروشی در عطاری‌های غیر مجاز استان وجود دارد که باید با نظارت نامحسوس و جدی پیگیری شود.

در ادامه این جلسه نصیری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از آماده سازی مقدمات راه اندازی کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در استان زنجان خبر داد و گفت: با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های کار‌شناسانه مقدمات راه اندازی کمپ ترک اعتیاد بانوان زیر نظر سازمان‌های مربوط در استان آماده شده و بزودی اجرا خواهد شد.

در این جلسه همچنین سرهنگ شیرمحمدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان نیز گزارشی از عملکرد ۵ ماهه کمیته مقابله با مواد مخدر ارائه نمود و گفت: بیش از ۸۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی ۵ ماهه سالجاری در سطح استان زنجان کشف شده است.

سرهنگ شیر محمدی از اجرای بیش از ۴۰ مرحله طرح جمع آوری معتادین در استان خبر داد و گفت: در این طرح‌ها بیش از ۱۴۶۹ معتاد ولگرد سابقه دار جمع آوری شده که ۵۳۰ نفر از آن‌ها جهت نگهداری به مراکز اقامت اجباری معتادین تحویل داده شده‌اند.

کد خبر : ۳۰۳۳۳۱