خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار سفیر جدید سنگاپور:

هیچ مانعی در مسیر گسترش روابط ایران و سنگاپور وجود ندارد

رییس جمهوری با اشاره به اینکه شرایط جمهوری اسلامی ایران پس از توافق هسته ای و رفع تحریم های غیرقانونی برای ایجاد و توسعه روابط تجاری و اقتصادی با دیگر کشورها مناسب تر از گذشته خواهد بود، گفت: باید از این فرصت برای گسترش و تقویت مناسبات همه جانبه استفاده شود.

به گزارش ایلنا٬ حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح یکشنبه در دیدار اونک کنگ یونگ سفیر جدید سنگاپور در کشورمان با بیان اینکه میان ایران و سنگاپور همواره روابط خوبی را شاهد بوده ایم، اظهار داشت: البته در سال های اخیر روابط تجاری و اقتصادی دو کشور با ظرفیت های موجود فاصله داشته که امیدواریم با تحول لازم به سطح قابل قبولی افزایش یابد.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به ضرورت توسعه مناسبات ایران و سنگاپور در دیگر بخش ها از جمله فعالیت های بانکی و روابط توریستی و گردشگری ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد تسهیلات بیشتر در زمینه رفت وآمد مردم دو کشور با یکدیگر باشیم.

روحانی با تاکید بر این که با توجه به سوابق دوستی دو کشور هیچ مانعی در مسیر گسترش روابط وجود ندارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط خود با سنگاپور را در بخش های مختلف از جمله حوزه انرژی، تبادل علم و فناوری و همکاری های فرهنگی گسترش دهد.

رییس جمهوری همچنین بر ضرورت تعامل و افزایش روابط تجار، شرکت ها و بخش های خصوصی دو کشور در راستای ارتقای سطح مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و سنگاپور تاکید کرد.

اونک کنگ یونگ سفیر جدید سنگاپور در ایران نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود ، تصریح کرد: ایران به عنوان تمدنی بزرگ برای مردم سنگاپور شناخته شده است و ما خواستار روابط گسترده تر با تهران و ارتقاء سطح مبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور هستیم.

وی همچنین بر لزوم افزایش روابط فرهنگی و گردشگری میان دو ملت و ضرورت تعاملات بیشتر میان تجار دو کشور تاکید کرد.

 
کد خبر : ۳۰۱۳۶۲