خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان

تنها راه برون رفت مشکلات ارتقاء معرفت است

امام جمعه کاشان گفت: تنها راه برون رفت مشکلات، بالابردن و ارتقاء معرفت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان وظیفه اساتید را معرفت شناسی بیان کرد و گفت: وظیفه اساتید تنها آموزش نیست و دانشجو به طور فطری در برابر استاد تسلیم است و حرف استاد برای او سندیت و حکمیت دارد و باید مفاهیم و یافته های معرفتی را به دانشجو فرا دهد.

 وی مسئولیت استادان دانشگاه را در آستانه انتخابات  بسیار حساس و خطیردانست و افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف دشمن آسیب زدن به دانشگاه هاست استادان دانشگاه باید به درستی دانشجویان را هدایت و آموزش دهند و مواظب باشند تا جوانان آلت دست صهیونیست ها و دشمنان قرار نگیرند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری وحدت را رمز اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: نجات جوانان نجات جامعه و کشور است  و باید با حفظ وحدت نگذاریم تا به کشور خدشه ای وارد شود.
 نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بازسازی و تقویت آموزش مبانی  فکری و اعتقادی در حوزه های علمیه را لازم دانست و اظهار داشت: دانشگاه های ما به تقویت مبانی اعتقادی نیاز دارد و اگر متولیان این هنر را داشته باشند که میزان معرفت طلاب و اساتید و دانشجویان را به حد نصاب برسانند همه مشکلات جامعه حل می شود.
 
آیت الله نمازی دعواها، تجاوزها و کشتارهای جامعه بشریت را جاهلیت امروزی و نداشتن معرفت شناسی و عدم شناخت اسرار هستی بیان کرد و افزود: ما در نظام توحیدی به برکت قرآن و عترت باید خلاء معنویت در جهان را پر کنیم.
 
امام جمعه کاشان به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) که دانشگاه ها باید اسلامی شود اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها باید بر مبنای توحید پایه گذاری شود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اگر بشریت خانه معرفت الهی رابگشاید و خدا را درکارهایش شریک بداند بی نیاز از بندگی دیگران می شود.
 
آیت الله نمازی اظهار داشت: در حوزه  های علمیه و در دانشگاه ها و آموزش عالی باید اساتید و دانشجویان به این مطلب مهم و استثنایی واقف باشند که در نظام هستی هیچ چیزی جز ذات اقدس حضرت احدیت حاکم نیست و همه چیز تحت سلطه و ولایت تکوینی خدای سبحان است.
 
وی، اخلاص در عمل واخلاص در حرف را مورد تاکید قرار داد و افزود: انسانی که در انجام کارهای خودش هیچ انگیزه و محرکی به غیر رضای خدا نداشته باشد انسان با اخلاصی است.
 
امام جمعه کاشان خاطر نشان کرد: اگر  بخواهیم در برابر همه باطل ها پیروز شویم باید به این برسیم که همه چیز یکی است و آن ذات اقدس ربوبی است.
 
طرح ضیافت اندیشه  با حضور یکصد نفر از اساتید  تا سیزدهم شهریور ماه جاری در دانشگاه کاشان  ادامه دارد.
کد خبر : ۳۰۱۳۱۲