خبرگزاری کار ایران

در ۵ ماهه نخست سال‌جاری

مصرف بنزین در گیلان 5 درصد افزایش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان گفت: در پنج ماهه ابتدای سال جاری مصرف بنزین معمولی در این استان 401 هزار و 711 لیتر بوده که این مقدار نسبت به زمان مشابه سال قبل پنج درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، فردین چراجی اظهار کرد: در پنج ماهه ابتدای سال مجموعاً 638 هزار و 929 لیتر انواع فرآورده های نفتی اعم از بنزین ( معمولی و سوپر ) ، نفتگاز ، نفتکوره  و نفت سفید در استان به مصرف رسیده است که این میزان در مجموع  حکایت از افزایش یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی افزود: همچنین در این مدت مجموعاً 159 میلیون و 576 هزار لیتر نفتگاز به نیروگاههای سیکل ترکیبی رشت و شهرستان پره سر ارسال شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش یافته است.

چراجی با بیان اینکه میزان ارسال نفتگاز به نیروگاه‌ها در مرداد ماه جاری 19 میلیون و 569 هزار لیتر بوده و نسبت به سال قبل کاهش 63 درصدی داشته است، گفت: در پنج ماهه ابتدای سال در استان میزان مصرف نفت سفید 43 میلیون و 977 هزار لیتر، نفتگاز غیر نیروگاهی169 میلیون و 317 هزار لیتر  و نفتکوره چهار میلیون و 54 هزار لیتر گزارش شده است.

 

کد خبر : ۳۰۱۲۹۷