خبرگزاری کار ایران

والیبال زیر ۲۳سال‌جهان-امارات؛

شکست والیبالیست‌های ایران مقابل آرژانتین/تلاش شاگردان پیمان برای عنوان هفتمی جهان!

تیم والیبال زیر 23 سال ایران با قبول شکست 3 بر 1 مقابل آرژانتین برای کسب مقام هفتمی تلاش خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، تیم والیبال زیر 23 سال ایران در اولین دیدار خود برای کسب عنوان پنجم تا هشتمی رقابت های قهرمانی جهان از ساعت 12:30 امروز، یکشنبه رو در روی آرژانتین، تیم قدرتمند گروه B رفت که با بدشانسی نتوانستند به دور نیمه نهایی مسابقات راه پیدا کند و این تیم سابقه پیروزی مقابل برزیل را در دور مقدماتی دارد.

هر دو تیم شانس حضور در نیمه نهایی را داشتند اما با بدشانسی راهی دیدار انتخابی برای عنوان پنجمی تا هشتمی شدند و این انگیزه در دو تیم وجود داشت تا بهترین مقام این مرحله را کسب کنند. پیمان اکبری برای شروع این دیدار پوریا فیاضی، سعید جواهری، مصطفی باقری، جواد حسین آبادی، سجاد دهنوی و محمد رضی پور را به میدان فرستاد و رسول شهسواری همانند سایر مسابقات لیبرو تیم بود. بازی در ست نخست با امتیازاتی نزدیک دنبال می شد تا اینکه پوریا فیاضی کاپیتان و دریافت کننده موثر تیم ایران از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی شد و نتوانست به بازی ادامه دهد. گرفتگی عضلانی مشکل کاپیتان ایران برای ادامه دیدار مقابل آرژانتین بود و غیبت او کمی در کار تیمی ایران ناهماهنگی ایجاد کرد تا اینکه امتیازات در پایان این ست 25 بر 17 به سود آرژانتین شد.

پیمان اکبری برای ست دوم تدابیر جدیدی را اتخاذ کرد به طوریکه محمدرضا حسینی پویا جایگزین فیاضی شد و نصر اصفهانی جای جواهری را در زمین گرفت تا ایران به ترکیب ایده آل خود برای بازی مقابل آرژانتین برسد که نتیجه این تغییر و تحولات پیروزی با امتیازات 25 بر 16 بود. روند امتیازگیری ایران شکل ایده آلی به خود گرفته بود و تیم روال طبیعی خود را طی می کرد. ایران شانس پیروزی در ست سوم را هم داشت اما 2 اشتباه نا به هنگام در امتیاز حساس 23 بر 23، روند بازی تغییر را داد و آرژانتین موفق شد ست سوم را با امتیازات 25 بر 23 به سود خود پایان دهد تا ست چهارم سرنوشت تیم صعود کننده به بازی پنجم، ششمی را تعیین کند.

ایران در ست چهارم نتوانست در امتیازات حساس از حریف پیشی بگیرد و با شکست در این ست نتیجه بازی را 3 بر یک و با امتیازات 17 – 25، 25 – 16، 23 – 25، 21 – 25 به آرژانتین واگذار کرد. ملی پوشان زیر 23 سال ایران فردا در آخرین بازی خود در مسابقات قهرمانی جهان برای کسب عنوان هفتمی به دیدار بازنده دیدار کره جنوبی و برزیل خواهد رفت.

کد خبر : ۳۰۱۲۸۸