خبرگزاری کار ایران

۲ خبر از تکواندو؛

بازگشت بهنام اسبقی پس از 148 روز/ مردانی آماده حضور در گرندپریکس

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۲۸۷

اسبقی و مردانی پس از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت، تمرینات خود را برای شرکت در مسابقات گرندپریکس آغاز کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت فدراسیون‌تکواندو، بهنام اسبقی، قهرمان‌جهان در سال 2013 پس از اینکه در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا 2015 با مصدومیت مواجه شد، 16 فروردین‌ماه امسال، زانوی خود را به تیغ جراحان سپرد و حالا پس از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت، تمرینات خود را از صبح امروز  به همراه سایر ملی‌پوشان آغاز کرد.

همچنین سجاد مردانی، نایب قهرمان جهان در سال 2013 و هوگوپوش سنگین وزن کشورمان که در مسابقات قهرمانی جهان 2015 روسیه، در مبارزه با تکواندوکار کوبایی و با ناجوانمردی حریف از ناحیه زانو، دچار آسیب دیدگی شده بود، از هفته گذشته، تمرینات خود را در کنار ملی پوشان آغاز کرده است.

این 2 قهرمان کشورمان آماده حضور در مسابقات گرندپریکس ترکیه می‌شوند. اسبقی هم اکنون نفر هفتم رنکینگ‌المپیکی است و مردانی نیز در جایگاه هشتم سنگین وزن‌ها قرار دارد.

سرمربی تیم ملی تکواندو درباره وضعیت دو ملی پوش کشورمان گفت: سجاد که از هفته گذشته به جمع ما ملحق شده و بهنام نیز از امروز تمریناتش را با ما شروع کرده است، درست است که زمان کمی تا آغاز مسابقات داریم اما چاره ای نیست و باید تا شروع گرندپریکس ترکیه نهایت استفاده را از زمان ببریم.

بیژن مقانلو درباره مدت زمان درمان مردانی و اسبقی افزود: این 2 تکواندوکار زودتر از آنچه پزشکان فکر می‌کردند، توانستند به تمرینات برگردند و این به فکر برتر این دو بازیکن بازمی‌گردد. فکری که قهرمانانه بیاندیشد و هدف معینی برای خود داشته باشند، تاثیر بسزایی در روند درمانی ورزشکار خواهد داشت.

مهرداد یوسفی، مربی بدنسازی تیم ملی تکواندو با اشاره به حضور اسبقی و مردانی در تمرینات تیم ملی افزود: سجاد زودتر از بهنام به ما ملحق شد و هم‌اکنون تمرینات قدرتی را انجام می‌دهد، بهنام نیز تمرینات هوازی خوبی را داشته و از امروز در تمرینات حضور دارد. برای او تمرینات اضافه‌تر نظیر پرش‌ها، تعادلی و هوازی، نسبت به سایر بازیکنان را در نظر گرفته ایم.

وی تصریح کرد: این 2 بازیکن دوران نقاهت‌شان را بسیار خوب طی کردند و هم اکنون انگیزه بسیار بالایی در تمرینات دارند. باتوجه به آمادگی‌ذهنی و روانی این 2 تکواندوکار، امیدواریم جسم این بازیکنان نیز تا شروع مسابقات به شرایط ایده‌آل برسد. زمانی‌که بازیکن برای خودش هدف‌گذاری می‌کند قطعا در دوران مصدومیت نیز به خودش کمک خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز