خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

هیچ ویلایی در شمال متعلق به بنیاد شهید نیست

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۲۳۵

رییس بنیاد شهید در پاسخ به اینکه گفته می‌شود چند ویلای متعلق به بنیادشهید در شمال کشور وجود دارد، اما ایثارگران قادر به استفاده از آن نیستند، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و هیچ ویلایی متعلق به بنیاد شهید نیست و اگر کسی چنین اماکنی را پیدا کرد مطمئن باشد که ما آن را در اختیار جامعه ایثارگری قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی در نشست خود با نخبگان و نمایندگان تشکل‌های شاهد و ایثارگر با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره  شهید رجایی و باهنر گفت: زمانی که من به بنیاد شهید آمدم کار خود را با فعال‌ کردن تشکل‌ها آغاز کردم  و مسائل بنیاد شهید را از زبان این عزیزان شنیدم.

وی با بیان اینکه 200 تشکل شاهد و ایثارگر در کشور وجود دارد؛ 130 تشکل در استان‌ها فعال هستند و باقی آنها در تهران هستند؛ افزود: ما از این تشکل‌ها به عنوان اتاق فکر باید استفاده کنیم و به سمتی برویم که بنیاد به دست این عزیزان اداره شود. همچنین من در طول کار خود همواره با این تشکل‌ها در ارتباط بودم  و از آنها خواستم تا مشکلات جامعه ایثارگری را آسیب شناسی کنند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: در زمانی که من آغاز به کار کردم ارتباط بین بنیاد شهید و ایثارگران بسیار کم شده بود و دیواری از بی‌اعتمادی بین آنها قرار گرفته بود. برخی افراد نیز سم‌پاشی‌هایی را  علیه ایثارگران و خانواده شهدا انجام داده و عنوان کرده بودند که هرچه در این کشور است به این افراد تعلق گرفته. من متاسفم که چنین قضاوتی انجام شده است.

شهیدی عنوان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران اکنون سازمان عریض و طویلی است که مراکز زیادی را در مجموعه خود دارد که البته اگر این مراکز در زمان من تاسیس می‌شد با آن موافقت نمی‌کردم زیرا برخی از آنها ما را از مسیر اصلی خود منحرف کرده است.

وی با بیان اینکه برنامه مدونی در بنیاد شهید وجود نداشت تا در دولت جدید آن را ادامه دهیم؛ گفت: در واقع در این بنیاد کارها به‌صورت تشکیلاتی نبود و به صورت هیاتی انجام می‌شد اما خوشحالیم توانستیم در این دوره برخی دغدغه‌ها و مطالبات را رفع کنیم اما اکنون با مشکل  اشتغال جوانان خانواده‌های شهید و ایثارگر رو به رو هستیم به طوری که در ابتدای کار ما اعلام شد که 67 هزار جوان از جامعه ایثارگران کشور نیاز به اشتغال دارند.

معاون رئیس‌جمهور توضیح داد: بنابراین اعلام کردیم هرکس از طرف وزارتخانه یا دستگاه خودش ماموریت گرفته به آن دستگاه بازگردد و اگر کسی هم بیش از 30 سال خدمت کرده است بازنشسته شود تا از این طریق بتوانیم بخشی از مشکلات اشتغال جوانان جامعه ایثارگری را کاهش دهیم. به طوری که آمار نیازمندان به اشتغال ما به زیر 50 هزار نفر رسید و اکنون نزدیک به 400 نفر از فرزندان ایثارگران در بنیاد شهید مسئولیت گرفته‌اند اما هر چقدر هم که اشتغال‌زایی کنیم از طرف دیگر سیل نیازمندان به اشتغال همچنان در حال اضافه شدن هستند که این مشکل کلیه کشور است و از نخبگان جامعه ایثارگری خواهش می‌کنم به این مشکل بیندیشند و راه‌حل های خود را به ما ارائه کنند.

شهیدی گفت: در حال حاضر دبیرخانه توسعه نشر و فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شده است و به زودی شورای عالی آن با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود. حفظ فرهنگ ایثار و شهادت مساله بسیار مهمی است که باید آن را ادامه دهیم.

رئیس بنیاد شهید و  امور ایثارگران اظهار کرد: امسال امکانات مالی ما بسیار کم است و سال سختی را پیش‌رو داریم اما من از آقای ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور قول گرفته‌ام که بتوانیم برای تشکل‌های دانش‌بنیان مان بودجه‌ای را بگیریم.

وی در ارتباط با قانون جامع خدمات رسانی اظهار کرد: 71.5 درصد این قانون اجرایی شده است و 19 درصد آن نیز آیین‌نامه‌هایش تدوین شده و منتظر تصویب دولت است آنچه از این قانون باقی مانده بودجه زیادی نیاز دارد تا اجرایی شود.

شهیدی ادامه داد: در رابطه با پوشش بیمه جانبازان گفته شد که تمامی جانبازان شاغل از بیمه دستگاه خود خارج شده و تحت پوشش بیمه بنیاد قرار گیرند که ما هم استقبال کردیم و تا جای ممکن آن را انجام دادیم. سپس دوباره مصوب شد که این افراد به پوشش بیمه دستگاه‌های خود بازگردند و اکنون دوباره زمزمه‌هایی مبنی بر قرار گرفتن آنها در پوشش بیمه بنیاد شهید شنیده می‌شود که باید بگویم این امر در صورتی ممکن است که بودجه لازم آن تامین شود.

وی ادامه داد:‌ صندوق سلامت ما نیز این امکان را دارد که برخی هزینه‌های حوزه سلامت جانبازان را تامین کند که هرکس نیاز به این پرداخت مستقل داشت می‌تواند به ادارات کل ما در هر استان مراجعه کند و براساس آمار مرکز پژوهش‌های ما 80 درصد جانبازان از نحوه درمان خودشان با کمک بنیاد رضایت داشتند.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود چند ویلای متعلق به بنیادشهید در شمال کشور وجود دارد، اما ایثارگران قادر به استفاده از آن نیستند، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و هیچ ویلایی متعلق به بنیاد شهید نیست و اگر کسی چنین اماکنی را پیدا کرد مطمئن باشد که ما آن را در اختیار خانواده ایثارگری قرار می‌دهیم.

شهیدی با بیان اینکه 170هزار دانشجو و 8 هزار نخبه در جامعه ایثارگری کشور وجود دارد؛ گفت: ما با مشکل شهریه این عزیزان روبرو بودیم و دانشگاه آزاد نیز اعلام کرده بود تا وضعیت معوقات این دانشجویان مشخص نشود مدارک آنها را صادر نمی‌کند بنابراین من از آقا اجازه گرفتم و به منظور حل این مشکل تعدادی از زمین‌های بنیاد را تهاتر کردم.

معاون رئیس جمهور گفت: سه میلیون و 200هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند که اداره آنها بسیار مشکل است و برای دادن معوقات سالهای 91 ، 92 و 93 این عزیزان به هزار و 350 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز