خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد

استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی برای توسعه روابط با کشورهای حاشیه خزر

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی برای توسعه روابط با کشورهای حاشیه خزر تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه، در محل این وزارتخانه دیدار کرد.

در این نشست که مجتبی دمیرچی سفیر ایران در قزاقستان نیز حضور داشت، طرفین حول محور استفاده از توانمندی‌ها و فرصت‌های یکدیگر به منظور توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

فعال‌سازی کریدور شمال جنوب به عنوان ارزان‌ترین و سریع‌ترین مسیر تجاری جنوب آسیا با شمال و شرق اروپا، امکانات و ظرفیت‌های مجتمع بندری کاسپین که به عنوان بزرگ‌ترین بندر ایران در دریای خزر از سوی منطقه آزاد انزلی در حال احداث است، چگونگی معرفی مزایا و معافیت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه از سوی وزارت امور خارجه و سفرای ایران و برنامه‌ریزی بازدید سفرای خارجی از منطقه آزاد انزلی به همراه راهکارهای عملیاتی کردن تشکیل شورای همکاری مناطق آزاد حاشیه دریای خزر به عنوان پایلوتی برای ایجاد شورای همکاری کشورهای منطقه، از مهمترین مباحث مطروح شده در این جلسه را تشکیل می‌داد.

در پایان دو طرف بر لزوم توسعه روابط دو نهاد در دوران پسا تحریم با تأکید بر پتانسیل‌های دو طرف تأکید کردند.

کد خبر : ۳۰۱۲۲۲