خبرگزاری کار ایران

جانشین پلیس آگاهی ناجا خبر داد؛

حرفه‌ای گرایی در صدر برنامه‌های راهبردی پلیس آگاهی

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۱۸۰

جانشین پلیس آگاهی ناجا در مورد دستورالعمل جدید سطح بندی کارآگاهان گفت: این دستورالعمل با هدف شناسایی، ارزیابی، جذب و سطح بندی کارآگاهان و کارآگاه یاران و به منظور تقویت حرفه‌ای گرایی و دانش محوری کارکنان پلیس آگاهی تدوین شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اطلاع رسانی اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، در استراتژی پلیس آگاهی حرکت به سمت شایسته سالاری و حرفه گرایی ملاک عمل قرار دارد و در رشد و تعالی رفتار سازمانی، هدف ارتقای توانایی‌های فردی، تجربی و آموزه‌های تخصصی در راستای افزایش کمیت و کیفیت کشف جرم و مقابله با مجرمین است، بنابراین توانمندسازی کارکنان در قالب ایجاد یک ساز و کار تحت عنوان رتبه بندی کارآگاهان احساس می‌شود.

برپایه این گزارش، سردار منفرد، جانشین پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه پلیس آگاهی به عنوان قوی‌ترین پلیس ناجا در کشف جرم محسوب می‌شود، اظهار داشت: به طور معمول وظیفه کشف جرم را از منظر عامه، پلیس آگاهی به دوش می‌کشد لذا استراتژی حرکت به سوی حرفه‌ای گرایی و شایسته سالاری در صدر برنامه‌های راهبردی پلیس آگاهی قرار دارد.

وی با اشاره به مطلب فوق افزود: حرکت به این سمت همواره نیاز به نگاه ویژه به کارکنان متخصص و مجرب آگاهی است که در موضوع رتبه بندی کارآگاهان تجلی می‌یابد.

جانشین پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های حداکثری از توان و تجربه کارکنان ضمن اینکه سازمان را پویا و با انگیزه نشان می‌دهد، بستر مناسبی است، تا افکار جامعه به سمتی پیش رود که پلیس آگاهی را به عنوان یک پلیس متخصص، مجرب و بر پایه اصول علمی بشناسند.

سردار منفرد با بیان اینکه در فلسفه وجودی پلیس‌های تخصصی به ویژه پلیس آگاهی به دلایل مختلفی شأن حرفه‌ای کارکنان در درون و حتی بیرون سازمان و عامه مردم رعایت نمی‌شود، تصریح کرد: مردم از ویژگی‌های حرفه‌ای و تخصصی پلیس آگاهی اطلاع نداشته و عموما کشف را نه حرفه‌ای بلکه کشف ابزاری و فشار فیزیکی می‌پندارند. در واقع موضوع کارآگاهان ایجاد بستر‌های لازم به منظور ارتقایشان حرفه‌ای‌گری و تخصصی بودن عملکرد پلیس آگاهی است.

جانشین پلیس آگاهی ناجا اذعان داشت: نفوذ عناوین کارآگاهی در افکار عمومی ضمن اینکه به‌شان حرفه‌ای و منزلت اجتماعی کارکنان پلیس آگاهی می‌افزاید، این پلیس را در زمره تخصصی‌ترین نهادهای کشف علمی و اطلاعاتی جرائم قرار داده و از هجمه تبلیغات سوئی که قبلاً گریبان گیر پلیس آگاهی بوده (کشف غیر علمی) جلوگیری می‌نماید.

وی ادامه داد: در واقع سازمان و عموم به این باور می‌رسند که کارکنان آگاهی بر اساس تخصص، ت عهد، حرفه‌ای و شایسته سالاری سطح بندی شده و اعمال آنان بر اساس ویژگی‌های خاص شغلی طبقه بندی می‌گردد لذا با درک این ضرورت در راستای تحقق این مهم دستورالعمل جدید سطح بندی کارآگاهان و کارآگاه یاران در پلیس آگاهی تدوین و پس از طی مراحل کار‌شناسی در سال ۹۴ به تایید و امضای فرمانده ناجا رسیده و جهت اجرا به این پلیس ابلاغ گردید.

سردار منفرد تصریح کرد: این دستورالعمل با هدف شناسایی، ارزیابی، جذب و سطح بندی کارآگاهان و کارآگاه یاران و به منظور تقویت حرفه‌ای گرایی و دانش محوری کارکنان پلیس آگاهی تدوین گردیده است.

جانشین پلیس آگاهی ناجا اظهار امیدواری کرد: با اجرایی شدن این دستورالعمل، تحقق قسمتی از اهداف راهبردی پلیس آگاهی پیرامون کشف علمی و سرعت عمل در برخورد با جرائم به ثمر نشیند؛ لذا با القای موضوع رتبه‌های کارآگاهی در بین افکار عمومی حرفه‌ای‌گری و تخصص گرایی در پلیس آگاهی را بین مردم توسعه داده و با این نگاه می‌توان چشم اندازی به موضوع اعتبار بخشی به کارآگاه پلیس و ایجاد جایگاهی تحت عنوان کارآگاهان رسمی دادگستری داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز