خبرگزاری کار ایران

سلیمانی در پاسخ به ایلنا:

صادرات روزانه 700 تن کالا به عراق

مهمترین اقدامی که این شرکت انجام داده ایجاد زنجیره تامین بوده که در این راستا و براساس برنامه ها می توانیم تا 18 ماه پس از تولیدات خود را پیش بینی کنیم .

به گزارش خبرنگار ایلنا ، غلامعلی سلیمانی نامزد ایرانی ششمین دوره دریافت جایزه نخبگان اقتصادی جهان اسلام پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری با بیان اینکه کاله بزرگترین شرکت لبنی در خاورمیانه محسوب می‌شود گفت : مهمترین شعار ما همواره تولید صادرات محور بوده و ما سعی داریم در کشورهایی که محصولات خود را صادر می کنیم کارخانه محصولات خود را نیز راه اندازی کنیم .

وی افزود: در صورتی که شرایط مهیا شود قصد داریم در اربیل عراق وکربلا کارخانه محصولات گوشتی کاله را تاسیس کنیم هر چند هم اکنون نیز بزرگترین مرکزپخش محصولات کاله کشور عراق است اما سعی داریم به یک شرکت بین‌المللی تبدیل شویم.

وی افزود: مهمترین اقدامی که این شرکت انجام داده ایجاد زنجیره تامین بوده که در این راستا و براساس برنامه ها می توانیم تا 18 ماه پس از تولیدات خود را پیش بینی کنیم که در میزان فروش و تقاضای مردم چه تغییراتی به وجود خواهد آمد و نیز چطور می توانیم ماشین آلات و مواد اولیه خود را در این مدت تامین کنیم و کالایی تازه را در اختیار مردم قرار دهیم.

سلیمانی در زمینه افزایش کیفیت بسته بندی نیز گفت: بسته بندی شکیل و زیبا نیازمند هزینه است که این شرکت سعی کرده بسته بندی های خود را در حد شرکتهای اروپایی بالا برده و ضعفی در این زمینه نداشته باشیم در این راستا ما واحد گرافیک و بسته بندی ویژه ای را نیز تدارک دیده ایم.

سلیمانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا که محصولات کاله بیشتر به کدام کشورها صادر می شود؟ گفت: در گذشته ما به کشورهای سی آی اس، افغانستان، جی سی سی و مالزی و همچنین عراق صادرات داشتیم اما با توجه به شرایط دریافتیم که بهترین کشور برای صادرات ما کشور عراق است و در حال حاضر روزانه بین 600 تا 700 تن کالابه این کشور صادر می کنیم و در صورتی که دولت از ما حمایت کند برای محصولات گوشتی مان اقدام به راه اندازی کارخانه در این کشور خواهیم کرد.

وی همچنین در مورد مشارکت با شرکتهای خارجی نیز گفت: به نفع ما نبود که با شرکتهای اروپایی مشارکت داشته باشیم زیرا آنها خواستار 51 درصد سهم بودند و برای ما این موضوع قابل قبول نبود.

وی گفت: محصولات ما در دبی و کویت هم به فروش می رسد اما افرادی که در آنجا دارای پول و امکانات فراوانی هستند و بخصوص شیوخ عرب در نگه داشتن این بازارها بسیار تلاش کرده اند و ما توان رقابت با آنها را در آنجا نداریم. زیرا آنها به راحتی از دولت سوبسید دریافت می کنند اما ما تنها باید با ارز خودمان مشکلات خودمان را برطرف کنیم.

در ادامه مولایی دبیر برگزاری این مراسم گفت: سازمان همکاریهای اسلامی پس از سازمان ملل دومین سازمان بزرگ جهانی محسوب می شود که متشکل از 57 کشور اسلامی است و  در زمینه توسعه فعالیتهای اقتصادی و فرهنگی فعالیت می کند که مقر آن در مرکز تجارت امور بین الملل مالزی است .

وی افزود: این سازمان از سال 2010 فعالیت خود را آغاز کرده و ششمین دوره آن امسال از 27 تا 30 اکتبر ( 5تا 8 آبان) در سه رشته صنعت و تجارت،‌ آموزش عالی و گردشگری اسلامی برگزار می شود.

مولایی تصریح کرد: هر سال ده تن از افرادی که در کسب و کار خود موفق هستند و به نوعی باعث توسعه اشتغال در کشورهای اسلامی شده اند معرفی شده و از آنها تجلیل می شود جمهوری اسلامی ایران نیز از سه سال گذشته در این مراسم شرکت کرده است.

وی ادامه داد: در اولین سال حضور ما در این مراسم اسدالله عسگر اولادی و در سال دوم یونس ژاله سعدآباد به عنوان منتخبین ایران معرفی شدند امسال نیز آقای غلامعلی سلیمانی مدیر عامل کاله به  عنوان نامزد ایرانی دریافت جایزه نخبگان اقتصادی جهان اسلام معرفی شده اند.

مولایی خاطر نشان کرد: برگزاری چنین مراسمی به تسهیل همکاریهای بین بخش خصوصی در کشورهای جهان اسلام کمک کرده و بازار مناسبی برای توسعه فرآوردهای این کشورها و بخصوص ایران خواهد بود با توجه به اینکه در شرایط پساتحریم ایران نیاز به معرفی بیشتری در میان کشورهای اسلامی دارد بخش خصوصی هم نیازمند حمایت جدی ‌تر دولت در زمینه تجارت است.

شایان ذکر است ؛ پس از مالزی ، ج. ا. ایران تنها کشوری است که دارای سهمیه ثابت در این مراسم است.

 

کد خبر : ۳۰۱۱۷۳