خبرگزاری کار ایران

واکنش‌ بین‌المللی به حکم‌ خبرنگاران الجزیره در دادگاه مصر

خبرنگاران الجزیره در دادگاه مصر به تحمل سه سال زندان محکوم شدند با واکنش‌های گسترده‌ای روبه‌رو شد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، دادگاه مصر روز گذشته - شنبه- حکم سه سال زندان را برای «محمد فهمی» خبرنگار مصری - کانادایی، «پیتر گرست» خبرنگار استرالیایی و «باهر محمد» خبرنگار مصری شبکه الجزیره صادر کرد که این اقدام واکنش‌های مختلفی را در پی داشت.

گرست روز گذشته در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر در اعتراض به حکم صادر شده نوشت: «شوکه، خشمگین، عصبانی و ناراحت هستم. هیچ‌کدام از این کلمه‌ها نمی‌توانند حسی را که اکنون دارم، بیان کنند. سه سال زندان برای من و دو نفر دیگر بسیار نادست است.»

وی همچنین با ابراز مخالفت شدید خود درباره حکم‌های صادر شده نوشت: «هیچ‌گونه پایه و اساسی برای تایید اتهام‌های وارد شده وجود ندارد.»

«جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا در اعتراض به حکم صادره دادگاه مصر علیه خبرنگاران الجزیره، گفت که از این حکم وحشت‌زده شده است و تلاش خود را برای پیگیری دیپلماتیک این مساله ادامه می‌دهد.

مسئولان وزارت خارجه آمریکا نیز با ابراز ناامیدی شدید از حکم صادر شده علیه خبرنگاران الجزیره، از مقام‌های این کشور خواستند تمام اقدام‌های لازم برای جبران این روند قضایی را انجام دهند.

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «آزادی مطبوعات در زمینه انجام تحقیق، گزارش و ابراز نظر، حتی زمانی که ابعاد آن مورد علاقه یا قابل بحث نباشد، در هر جامعه‌ای یک نیاز اساسی و لازمه گسترش دموکراسی به شمار می‌رود.»

کد خبر : ۳۰۱۱۴۰