خبرگزاری کار ایران

در نشست کاری ایران و آفریقای جنوبی؛

امیرعبداللهیان از تلاش ایران و آفریقای جنوبی برای همکاری بیشتر خبر داد

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی تلاش می‌کنند در عرصه‌های مختلف به یکدیگر نزدیک شوند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در نشست کاری ایران و آفریقای جنوبی، بر رویکرد دو طرف برای نزدیکی روابط سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

وی تلاش‌های سفیران جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی را در نزدیک شدن روابط دو کشور بسیار موثر خواند و افزود: سفیران دو طرف می‌توانند با هم‌فکری و همکاری روابط دو جانبه را تحکیم بخشند و در این زمینه شاهد تلاش سفیران ایران و آفریقای جنوبی بودیم.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، معاون وزیرخارجه آفریقای جنوبی نیز در این نشست با اشاره به برجام تاکید کرد: توافق ایران و ۱+۵ می‌تواند تاثیر ویژه‌ای بر ارتقای توانمندی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در مساله انرژی در جهان داشته باشد.

نوما ایندیا‌ام فکتو با یادآوری تاریخ و تمدن باشکوه ایران افزود: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران با اتکا به ظرفیت‌های داخلی خود توانسته است در بحث اقتصاد و انرژی میان کشورهای جهان مطرح باشد و برجام می‌تواند این ظرفیت‌ها را برجسته‌تر کند.

او تاکید کرد: ایران و آفریقای جنوبی همکاری دیرینه‌ای دارند و این نشست باعث می‌شود این همکاری بیش از گذشته شود.

کمیته کاری ایران و آفریقای جنوبی امروز با حضور معاونان وزارت‌خانه‌های مختلف آفریقای جنوبی و معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در مرکز مطالعات سیاسی وزارت امورخارجه برگزار شد.

کد خبر : ۳۰۱۰۶۱