خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری البرز خبر داد

برخورد قاطع با دانه‌درشت‌های متخلف

رئیس کل دادگستری استان البرز از برخورد قاطع با دانه‌درشت‌های متخلف استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، رئیس کل دادگستری استان البرز در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب طالقان که با حضور امام جمعه، مسئولان شهرستانی و معاونان رئیس کل برگزار شد، با اشاره به مسئولیت و وظایف خطیر دادستان‌ها گفت: دادستان‌ها نقش کلیدی در اجرای عدالت و تحقق قانون در شهرستان‌ها را بر عهده دارند.

فاضلیان افزود: بیش از ۴۰۰ وظیفه برای دادستان برشمرده شده که در برخی تفاسیر این تعداد به ۱۲۰۰ وظیفه هم می‌رسد. بنابراین با توجه به اهمیت و نقش دادستان، مقرر شد این نقیصه در شهرستان طالقان برطرف شود که امیدواریم با حضور دادستان جدید شاهد خدمات قضایی متناسب با شایستگی مردم این شهر باشیم.

وی با اشاره به موضوع تغییر کاربری اراضی و مشکلاتی که در حوزه برخورد با این موضوع وجود دارد، بیان داشت: دستگاه قضایی باید از یک طرف از حقوق حاکمیت دفاع کند و از طرف دیگر مراقبت کند حقوق مردم تضییع نشود بنابراین نباید حقوق هیچ کدام قربانی دیگری شود.

وی افزود: هدف ما در برخورد با تغییر کاربری یا تصرف اراضی ملی، کسانی است که برای تفریح و خوش‌گذاری و در قبال ثمن بخس، زمینی را در اختیار می‌گیرند و مرکز فساد ایجاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که دستگاه قضایی، با خیلی از دانه‌درشت‌های استان برخورد داشته که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه با بیان اینکه باید عدالت در حق همه اجرا شود گفت: نباید به دلیل فقر از گناه کسی بگذریم و یا در قبال عمل غیرقانونی کسی که متمول است سکوت کنیم. بنابراین باید بدون توجه به جایگاه و شرایط وظیفه خود را برای اجرای قانون به کار گیریم.

فاضلیان ضمن تاکید بر افزایش ارتباط دستگاه قضایی و اجرایی، تصریح کرد: دستگاه قضایی خط قرمزهایی دارد و اجازه دخالت در فرآیند صدور رای را به کسی نمی‌دهد و آنچه که تشخیص قاضی است باید مورد تمکین و احترام همه باشد.

وی با اشاره به کمبود‌ها در دادگستری شهرستان طالقان افزود: انتصاب دادستان نخستین قدم برای رفع این مشکلات بود و امیدواریم مشکل کمبود کادر قضایی و اداری این شهرستان در آینده‌ای نزدیک و به سرعت برطرف شود.

کد خبر : ۳۰۱۰۵۲