خبرگزاری کار ایران

همکاری توام با رقابت بهترین سازوکار پیاده‌سازی تفکرات سیستمی‌ست

با هدف ترویج مشاغل کارآفرین و نوآور در فضای کسب و کارهمایش استفاده از اصول تفکر سیستمی در طراحی و نوآوری مدل کسب و کار، با همکاری اتاق بازرگانی زنجان و شرکت شهرکهای صنعتی در محل اتاق زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، در این همایش که و با حضور آرش گلنام یکی از اساتید مدرسه بازرگانی لوزان سوئیس برپا شد، غلامحسین جمیلی رئیس اتاق زنجان، برپائی این همایش را درآشنایی با فنون کسب و کار و کارآفرینی جوانان استان بسیار تاثیر گذار دانست و تصریح کرد اتاق زنجان بنا به رسالت خود تلاش می‌کند فضای لازم جهت بهره‌مندی از فرصتهای اینچنینی را فراهم کند.

این مقام مسئول کارآفرینی را واژه بسیار پرمحتوا و با دامنه گستردگی بسیار وسیع دانست و تاکید کرد کارآفرینی از حیث لغوی از مفهوم آفرینش نشأت می‌گیرد و آفرینش تنها صفت ذات حضرت حق است از این رو مترادف نمودن صفت کارآفرین با اسماء الهی به منزله اهمیت و جایگاه کارآفرین در ایجاد انگیزه و کار در جامعه است.

وی با اشاره به جلسات شورای استانی گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت در چند جلسه اخیر این شورا در خصوص توسعه استان مباحثی مطرح شد، براساس آمار مطروحه در این جلسات متاسفانه میزان سرمایه گذاری شهروندان زنجان در استان تنها ۳۵ درصد است که این رقم با تغییر نگرش قابل ارتقاء است از این رو برگزاری همایشهای اینچنینی می‌تواند تلنگری باشد تا فضای کل اقتصاد استان متاثر گردد تا شهروندان استان با یک همت والا در تغییر رویکرد خود در ایجاد فضای کسب و کار فعالیت بیشتری کنند.

در ادامه این همایش پروفسور گلنام به تشریح مباحثی در خصوص تغییر تفکرات سیستمی و تاثیر آن بر نگرش کل سیستم پرداخت بگفته وی نبود تعریف مشخصی از واژگان مدیریت یکی از عوامل مهم در عدم پیاده سازی تفکرات سیستمی است.

پیاده‌سازی ایده‌های کوچک، ریسک پذیری و همکاری توام با رقابت در مدیریت از بهترین سازوکارهای پیاده سازی تفکر سیستمی در نهاد‌ها و سازمان‌ها است.

سخنران ویژه مجمع جهانی کارآفرینی جوانان ایران در ادامه تاکید کرد در بیشتر مواقع مشتری محصول را نمی‌شناسد از این رو با بررسی راههای معرفی محصول به مشتری می‌توان در زمینه تجارت موفقیتهای بیشتری را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه در تفکر سیستمی صرفاً به اجزاء و جزئیات یک سیستم توجه نمی‌شود گفت چگونگی تعامل بین اجزاء و نیز برهم کنش اجزاء و محیط در تفکر سیستمی حائز اهمیت است.

کد خبر : ۳۰۱۰۴۵