خبرگزاری کار ایران

دبیرکل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان

وجود 310 بیمار تالاسمی در استان کرمانشاه

رییس انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان کرمانشاه گفت: تعداد بیماران تالاسمی در استان کرمانشاه در حال حاضر ۳۱۰ نفر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، همزمان با تولد امام رضا (ع) در تالار اجتماعات بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی محفل جشن و سروری با حضور مسئولان و جمع زیادی از خیرین برپا شد.

ناهید سورنی رییس انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم به همت انجمن حمایت از بیماران تالاسمی و با حضور هنرمندان، شعرا، خیرین، مددکاران و اساتید دانشگاه برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: این انجمن در سال ۱۳۷۳ با همکاری تنی چند از بیماران و والدین آنها آغاز بکار کرد و از آن زمان تاکنون در راستای حمایت از آنان در زمینه تامین دارو و درمان و برخی کمک‌های مالی به بیماران نیازمند، فعالیت می‌کند.

رییس انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان کرمانشاه گفت: تعداد بیماران تالاسمی در استان کرمانشاه در حال حاضر ۳۱۰ نفر است. این بیماری نوعی کم خونی ژنتیک است که نیازمند تزریق خون مکرر می باشد که این امر خود موجب افزایش بار آهن و در نتیجه بروز مشکلات جدی برای بیماران می‌شود.

سورنی تاکید کرد: متاسفانه کمبود و گرانی داروهای حیاتی و آهن زدای بیماران تالاسمی از مشکلات عمده این بیماران است.

در ادامه این مراسم، "محمدرضا مقدسی"، مدیر خانه "تاب‌آوری" نیز اظهار کرد: به حول و قوه الهی برای اولین بار در کشور بیماران تالاسمی در دوره‌های آموزش تاب‌آوری شرکت می‌کنند و جای خوشحالی‌ست که انجمن حمایت از بیماران تالاسمی کرمانشاه در این‌باره پیشتاز است.

وی در ادامه افزود: بیماران سخت درمان و بی‌درمان از عمده‌ترین گروه‌های هدف در آموزش‌های تاب‌آوری محسوب می‌شوند چرا که هدف اصلی تاب‌آوری غلبه و تعامل، سازگاری و سازندگی با شرایط سخت و پرتنش است.

مقدسی بیان کرد: تاب‌آوری یک‌سازه روانشناختی آموختنی ست که حامل پیام امید است و فراگیری آن از بروز اختلال در زندگی جلوگیری می‌کند چرا که قدرت و سبک دفاعی انسان را پرورده و پخته می‌کند.

مدیر خانه "تاب آوری" در پایان سخنان خود اظهار کرد: بر این اساس در نظر است یک دوره آموزشی تاب آوری به مدت 16 ساعت برای بیماران تالاسمی و خانواده های آنها در کرمانشاه برگزار شود.

کد خبر : ۳۰۰۹۸۶