خبرگزاری کار ایران

همکاری پنتاگون با اپل و بوئینگ:

تولید هیبرید الکترونیک انعطاف پذیر در آمریکا

وزیر دفاع ایالات متحده، مبلغ 75 میلیون دلار به کنسرسیومی برای تحقیق و توسعه پیرامون حس گرهایی با انعطاف کافی برای پوشیدن توسط سرباز ها وقرار دادن در ادوات اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، اَش کارتر این کنسرسیوم را تشکیل شده از  162 کمپانی، دانشگاه و شرکت اعلام کرد.

وزیر دفاع ایالات متحده در سخنرانی خود در مرکز تحقیقاتی آمِس ناسا در تشریح این کنسرسیوم می گوید:" این کنسرسیوم از 162 کمپانی، دانشگاه و شرکت تشکیل شده که شامل کمپانی هایی چون اپل، بوئینگ و دانشگاه هاروارد تا شرکت آکرون پلیمر سیستم وکالج کالامازو را شامل میشود.

کارتر در ادامه تاکید می کند:" این گروه بر روی پیشرفته سازی تولید تکنولوژی به نام (هیبرید الکترونیک انعطاف پذیر)کار می کند که قادر است سنسورها و قطعات الکترونیک را به گونه ای خم کند که به بهترین شکل بر روی ادوات نظامی از جمله جنگنده ها قرار گیرد.

این کنسرسیوم تحت مدیریت آزمایشگاههای نیروی هوایی آمریکا فعالیت خواهد کرد و بودجه آن با دریافت های اضافی از دولت های محلی در طول پنج سال به 171 ملیون دلار خواهد رسید. 
 
مرکز تولید هیبرید الکترونیک انعطاف پذیر در شهر  San Jose قرار خواهد داشت که هفتمین مرکز در نوع خود از 9 مرکز مشابه است که به دستور باراک اباما برای مدرن سازی صنایع آمریکا احداث شده است.

 

کد خبر : ۳۰۰۹۷۲