خبرگزاری کار ایران

در همایش افق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه عنوان شد:

همه به درد فعالیت در بورس نمی‌خورند/ شخصیت سرمایه‌گذار در ماندگاری او در بازار سرمایه‌ موثر است

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۹۰۷

نظم، انتقادپذیری، یادداشت مخارج و درآمد، قانونمداری، ریسک‌پذیری، جاه‌طلبی، صبوری، مسولیت پذیری و تعهد از ویژگی‌هایی است که شخصیت یک سرمایه‌گذار را تشکیل می دهد و در ماندگاری او در بازار سرمایه موثر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش"افق های تازه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه" توسط موسسه مطالعات و پژوهش‌های اقتصاد ایرانیان برگزار شد.

این همایش که در دانشگده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد، محورهای تفکر سرمایه گذاری نوین، فرهنگ سهامداری، درآمد و سود پایدار، تحلیل بازار بورس و مدیریت ریسک شناور از جمله مباحثی بود که با حضور اساتید اقتصاد، دانشجویان، فعالان بازار سرمایه و سرمایه‌گذاران خرد و کلان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.


امیررضا حسنی، اقتصاددان و تحلیل‌گر ارشد بازار سرمایه در این همایش گفت:  ماندن و پایداری سود در بازار سرمایه نتیجه توجه به چند 10 فرآیند از قبیل شخصیت سرمایه گذار، تفکرسرمایه گذار، منبع پول، کارگزاری، سخت افزار، نرم افزار و... است. گاهی فرصت‌های سودآوری خارج از میدان دید شما است، کافی است نگاه خود را وسیع‌تر کنید.

حسنی با بیان اینکه بورس به درد همه می‌خورد، گفت: اما همه به درد بورس نمی‌خورند. نظم، انتقادپذیری، یادداشت مخارج و درآمد، قانونمداری، ریسک‌پذیری، جاه‌طلبی، صبوری، مسولیت پذیری و تعهد از ویژگی‌هایی است که شخصیت یک سرمایه‌گذار را تشکیل می دهد و در ماندگاری او در بازار سرمایه موثر است.

 

به گفته حسنی داشتن استراتژی و اینکه سرمایه گذار خود به عنوان فرمانده عملیات نسبت به سرمایه گذاری اقدام کند در کنار یافتن پاسخی مناسب به پرسش هایی در این زمینه و اینکه چند درصد از وزن سبد شبه سهام اختصاص داده شده و با چه استدلالی است بسیار حایز اهمیت است.

او عوامل تاثیرگذار بر تحلیل را عرضه و تقاضا عنوان کرد و تقاضا را مجموعه عوامل تأثیرگذار صعودی و عرضه را مجموعه عوامل تأثیرگذار نزولی تعریف کرد.

حسنی براساس این تئوری که تمامی نوسانات صعودی به واسطه تقاضا و نوسانات نزولی به دلیل عرضه اتفاق می‌افتد، نزولی شاخص کل در دی ماه 93 تا فروردین 94 را ناشی از افت یا کاهش عرضه و روند صعودی شاخص کل از شهریور91 تا دی ماه 93 را تحت تاثیر افزایش تقاضا برشمرد.

او در بیان ویژگی های سبدهای سرمایه گذاری درباره ضریب همبستگی گفت: ضریب همبستگی بین قیمت دارایی‌ها باید کمتر از  1 باشد و هرچه کمتر از یک باشد، ریسک، کمتر و هرچه کمتر ازصفر و منفی باشد، بهتر است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز