خبرگزاری کار ایران

با معرفی برگزیدگان خود

هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی خوزستان پایان یافت

هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی استان خوزستان با حضور مسئولان و هنرمندان و با معرفی برگزیدگان در تالار آفتاب اهواز به کار خود پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ضمن تقدیر از هنرمندان و مدیرانی که به برگزاری این رویداد هنری کمک کردند، گفت: این رویداد نشان داد که هنرمندان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری می‌توانند با تولید اثر هنری، تأثیرات بسیار خوبی را در جامعه ایجاد کنند.

همایون قنوای افزود: به نظر من تئاتر خیابانی تئاتری است که با کمترین امکانات و با تکیه‌بر توانایی‌های بازیگری ارتباط بسیار خوبی را با مخاطبانی که کمتر فرصت می‌کنند در فضاهای رسمی و سالن‌های تئاتر حضور داشته باشند برقرار می‌کند. آن‌ها این آثار را در اختیار مردم قرار می‌دهند تا زمینه‌ساز روحیه نشاط و ارتباط هر چه بیشتر آن‌ها با حوزه‌های فرهنگی و هنری شود.

در ادامه محمد مالی، رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، گفت: به نظر می‌رسد خوزستان سرخیل و طلایه‌دار فرهنگ در کشور است. در ادبیات، در شعر، در موسیقی و در هنر شریف و نجیب تئاتر خوزستان در اعصار و حداقل در نیم‌قرن گذشته در کشور درخشید. تئاتر خوزستان تئاتری است که در کشور حرف نویی برای گفتن داشته است.

پس‌ازآن علی بناییان، دبیر هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی استان خوزستان، گفت: ۶۸ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که آرش سهرابی، حسین ذوالفقاری و علی غابشی ۳۷ اثر را تائید کردند تا به بخش بازبینی راه یابند.

وی افزود: در این بخش آرش ساربان، عادل کروشاوی و مهدی درویش ۱۱ اثر را که ۱۰ اثر آن در بخش مسابقه و یک اثر در بخش ویژه و اجرای عموم است معرفی کردند و بیش از ۴۴ اجرا در سطح شهر و اجرای داوری در محوطه تالار آفتاب اهواز انجام شد.

در ادامه از هیئت‌داوران متشکل از اصغر همت، آرش دادگر و آرش ساربان تقدیر به عمل آمد.

سپس از تمام نمایش‌های خیابانی حاضر در این جشنواره که عبارت‌اند از "سنگ و پرواز" از باغملک، "مقصر کیه؟ ما یا اونا" از خرمشهر، "آدامس با طعم صندلی" از آبادان، "همین حوالی" از اهواز، "همیشه راهی هست" از ایذه، "فلس‌های سرخ آب" از اهواز، "یک سبد عشق مدل ۹۴" از مسجدسلیمان، "بارون" از باغملک (بخش ویژه)، "کمی بازی، کمی زندگی" از خرمشهر، "میراث من" از سوسنگرد و "ورود کودکان ممنوع" از آغاجاری با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

در بخش طراحی فضا، لوح تقدیر و مبلغ یک‌میلیون ریال به بهنام کاوه برای نمایش "آدامس با طعم صندلی" اهدا شد و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و سه میلیون ریال در این بخش به وحید فقیهی برای نمایش "فلس‌های سرخ آب" رسید.

در بخش بازیگری زن رتبه سوم، لوح تقدیر و مبلغ دو میلیون ریال به مریم طرفی برای بازی در نمایش "میراث من"، رتبه دوم، لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال به آمنه پورحسینی برای ایفای نقش در نمایش "کمی بازی، کمی زندگی" رسید و رتبه اول دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ چهار میلیون ریال به مرضیه جمال‌پور برای بازی در نمایش "یک سبد عشق مدل ۹۴" اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد از شهاب حدادی، محمد محمدی‌حاتمی، کورش مهری‌بابادی، بهزاد آذربنیاد و مهدی محمودی با اهدای لوح تقدیر و مبلغ یک‌میلیون ریال تقدیر به عمل آمد.

همچنین رتبه سوم بخش بازیگری مرد به‌طور مشترک با اهدای لوح تقدیر و مبلغ دو میلیون ریال به سینا سوری برای بازی در "فلس‌های سرخ آب" و بهنام کاوه برای بازی در "آدامس با طعم صندلی" رسید. رتبه دوم را با دریافت لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال وحید فقیهی برای بازی در"فلس‌های سرخ آب" کسب کرد. مقام اول به همراه لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ چهار میلیون ریال به احمد مسافری برای بازی در نمایش "مقصر کیه؟ ما یا اونا" رسید.

در بخش نویسندگی رتبه سوم این بخش به همراه لوح تقدیر و مبلغ دو میلیون ریال به رضا زمان‌زاده برای نمایش "همیشه راهی هست" رسید. رتبه دوم این بخش به همراه لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال به زینت ورزنده‌پور برای نمایش "مقصر کیه؟ ما یا اونا" رسید و مقام اول این بخش به همراه لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ چهار میلیون ریال را وحید فقیهی برای نمایش‌نامه "فلس‌های سرخ آب" دریافت کرد.

در بخش کارگردانی رتبه سوم به همراه لوح تقدیر و مبلغ یک‌میلیون ریال به طاهره سیدکرمی برای نمایش "یک سبد عشق مدل ۹۴" رسید. رتبه دوم این بخش به‌طور مشترک با اهدای لوح تقدیر و مبلغ دو میلیون ریال به رضا زمان‌زاده برای نمایش "همیشه راهی هست" و زینت ورزنده‌پور نمایش "مقصر کیه؟ ما یا اونا" رسید و مقام اول به همراه لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ چهار میلیون ریال به وحید فقیهی برای نمایش "فلس‌های سرخ آب" اهدا شد.

در پایان هم ۲ نمایش "فلس‌های سرخ آب" به نویسندگی و کارگردانی وحید فقیهی و "مقصر کیه؟ ما یا اونا" به نویسندگی و کارگردانی زینت ورزنده‌پور به ترتیب اولویت برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به اداره کل هنرهای نمایشی کشور معرفی شدند.

کد خبر : ۳۰۰۸۹۹