خبرگزاری کار ایران

فرمانده‌یگان‌حفاظت‌محیط زیست ایلام در گفت‌وگو با ایلنا:

آتش‌سوزی در مناطق‌حفاظت‌شده ایلام 4.5 برابر شده‌است/عامل همه آنها انسانی‌ست

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۷۴۷

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان ایلام با بیان اینکه امسال 28 مورد آتش‌سوزی در مناطق حفاظت‌شده زیست‌محیطی استان ایلام رخ داده است، گفت: این در حالی است که تعداد آتش‌سوزی‌ها در سال گذشته تنها 6 مورد بوده است.

عبدالصاحب بازیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد تعداد آتش‌سوزی‌های سال 94 در مناطق تحت حفاظت استان ایلام گفت: امسال 28 مورد حریق در مناطق حفاظت‌شده داشته‌ایم که مساحت آنها به حدود 200 هکتار می‌رسد.

وی ادامه داد: 24 مورد از این آتش‌سوزی‌ها در منطقه «مانشت و قلارنگ»، 3 مورد در «دینار کوه» و یک مورد هم در «کبیرکوه» رخ داده‌است.

فرمانده حفاظت محیط زیست استان ایلام، افزود: تمام این آتش‌سوزی‌ها به دلیل عوامل انسانی به وجود آمده‌است، زیرا دمای هوا در ایلام به قدری نبوده که عامل طبیعی منجر به آتش‌سوزی شود.

بازیار با بیان اینکه به غیر از دو الی سه مورد آتش‌سوزی که به صورت عمدی رخ داده است؛ باقی آتش‌سوزی‌ها به علت سهل‌انگاری رخ داده‌است، توضیح داد: در فروردین و اردیبهشت، بارندگی خوبی در مناطق کوهستانی داشتیم، به همین علت پوشش علفی این منطقه غنی شد، اما پس از آن، خشک‌شدن این پوشش گیاهی منطقه را برای آتش‌سوزی مستعد کرده‌است، به طوری که با یک جرقه کوچک نیز می‌توانیم شاهد آتش‌سوزی گسترده باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که تعداد آتش‌سوزی‌ها در سال 93 چه میزان بوده است، گفت: ما در سال 93 تنها 6 مورد آتش‌سوزی در مناطق تحت حفاظت داشتیم؛ بنابراین امسال با رشد قابل توجه آتش‌سوزی‌ها روبرو هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز