خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفترنظارت بر فرودگاه ها و شرکت ها سازمان هواپیمایی کشوری:

15 سایت غیرقانونی فروش بلیت هواپیما به پلیس فتا معرفی شده است

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۶۵۳

مدیرکل دفترنظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از اعلام اسامی بیش از15 سایت غیرقانونی فروش بلیت هواپیما به پلیس فتا برای مسدود کردن این سایت ها خبرداد وگفت: خرید اینترنتی بلیت فقط از سایت های 13 آژانس مورد تایید این سازمان است و سایر سایت ها مورد تایید این سازمان نیستند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرتضی دهقان در خصوص نابسامانی فروش بلیت های چارتری، اظهار داشت: افزایش قیمت بلیت هواپیما توسط هیچیک از آژانس های دارای مجوز سازمان هواپیمایی کشوری(مجوز بند الف) انجام نشده و این اقدامات بیشتر از سوی سایت های غیرقانونی صورت می گیرد.

وی خواستار برخورد مراجع قانونی با سایت های غیرقانونی فروش بلیت هواپیما شد و گفت: در همین راستا هفته گذشته اسامی بیش از 15سایت غیرقانونی فروش بلیت هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به پلیس فتا اعلام شده تا در جهت مسدود کردن این سایت ها اقدام شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: در خواست ما از مردم این است که در صورت مشاهده این گونه سایت ها، اسامی آنها را به سازمان هواپیمایی کشوری یا سازمان تعزیرات حکومتی همراه مستندات اعلام کنند، چرا که این سایت ها مصداق گرانفروشی بلیت های هواپیما هستند.

دهقان افزود: هماهنگی لازم بین سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان تعزیرات حکومتی وجود دارد و در صورت مشاهده حتما از سوی سازمان تعزیرات با این سایت ها برخورد می شود.

وی با بیان اینکه تعداد محدودی از بلیت های هوایی به صورت چارتر فروخته می شود و اغلب بلیت ها به صورت برنامه ای از طریق سیستمی به فروش می رسد، افزود: به طور کلی در روزهای پرترافیک مسافری نمی توان به تمام تقاضاهای سفر پاسخ داد بنابراین معمولا در این ایام توسط برخی سایت های اینترنتی از این شرایط سواستفاده می شود و نسبت به فروش بلیت های هواپیمایی به نرخ گران اقدام می کنند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: قاطعانه اعلام می کنم به جز سایت های شرکت های هواپیمایی که مستقیم نسبت به فروش بلیت اقدام می کنند هرگونه خرید اینترنتی بلیت های هواپیما از سایت های دیگر غیرقانونی است.

وی با تاکید بر اینکه اگر بلیت هواپیما از سوی آژانس های دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری گران فروخته شود، قطعا نسبت به تعلیق یا لغو مجوز این دفاتر اقدام می شود، افزود: تاکنون بیش از 500 اخطار به دفاتر فروش بلیت هواپیما صادر شده، مجوز 20 آژانس فروش بلیت لغو و مجوز 132 آژانس نیز به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات و تطبیق با آئین نامه دفاتر خدمات مسافرت هوایی تعلیق شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز