خبرگزاری کار ایران

عزیزی مطرح کرد:

لغو سابقه اشتغال 24 ماهه / تغییر وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی در شركت نفت

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۶۳

در جلسه‌ای که با حضور رئیس جمهور و استانداران برگزار شد سابقه 24 ماه کار برای تغییر موقعیت شرکتی‌ها به قراردادی کاملا لغو شد.

معاون توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری، ضمن لغو سابقه اشتغال 24 ماهه قرار دادی شركتی،از حذف بروکراسی در نظام مدیریتی کشور به وسیله توسعه دولت الکترونیک و شفاف سازی فضای کاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم عزیزی كه در برنامه شب گذشته گفت و گوی ویژه خبری شبكه 2 رسانه ملی با اشاره به این كه برنامه دولت خدمات رسانی بهتر و تأمین نیاز های اساسی و معیشتی است، گفت: در جلسه‌ای که با حضور رئیس جمهور و استانداران برگزار شد سابقه 24 ماه کار برای تغییر موقعیت شرکتی‌ها به قراردادی کاملا لغو شد.

به گفته عزیزی، تغییر موقعیت نیروهای شرکتی براساس تبصره ماده 32 و تبصره ماده 50 هیچ هزینه‌ای در‌پی ندارد و این طور نیست که افرادی که یک سال کار‌کرده و یا به دلایلی یکسال اخیر را بی کار بوده‌اند را شامل نمی‌شود بلکه هیچ گونه محدودیتی در این رابطه وجود ندارد زیرا این کار خلاف ماده 28 و ماده 47 قانون است و به هیچ عنوان وجود نیروهای شرکتی با توجه به شرایط در نظر گرفته معنی ندارد.

معاون رئیس جمهور در معاونت توسعه نیروی انسانی با تأکید براین نکته که همه کسانی که جز نیروهای شرکتی محسوب می‌شوند نیروهای فعال بوده و بدون هیچ‌گونه تغییری به نیروهای قراردادی تبدیل می‌شوند اظهار داشت: در خصوص آزمون‌ها مستحضر هستید که جذب کارکنان در دستگاه‌های اجرایی براساس مقررات انجام می‌شود هدف از برگزاری آزمون‌ها کارآیی نظام و رضایتمندی مردم است بر همین اساس سهمیه‌ها در سطح ملی و استان‌ها تخصیص یافته و همه کسانی که در آزمون‌های استخدامی جذب نیروها شرکت می‌کنند آزمونشان در قالب مجوزهای در نظر گرفته شده برای سهمیه‌های استانی و کشوری انجام می‌شود.

عزیزی معاون توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری افزود: براین اساس افرادی که نمرات حد نصاب را در سطح استان‌ها به دست آورده باشند انتخاب آنها به عهده استانداران گذاشته شده و در سطح ملی این موضوع در قالب سامانه karmandiran.ir انجام می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور توسعه نیروی انسانی، با بیان این كه سهمیه های مشاغل بر اساس معیار های مدیریتی تعریف شده تعیین می شوند، عنوان داشت: بحث سهمیه‌ها براساس تعداد مشاغل و وجود شغل تعریف شده که ما براین اساس اقدام به تعریف آنها براساس معیارهای مدیریتی کرده‌ایم.

عزیزی با اشاره به حذف كاغذ بازی و شفافیت در نظام مدیریتی كشور، در این زمینه گفت: براین اساس این نکته در برنامه پنجم توسعه هم مورد توجه قرار گرفته به طوری که دولت الکترونیک و بحث شفاف سازی براساس ماده 62 قانون برنامه باید از طریق توسعه دولت الکترونیک و شفاف سازی فضای کاری کشور پیچیدگی‌های دست‌و پاگیر باید کاملا حذف شود.

وی عنوان کرد: رویکرد ما تسریع در اعمال قانون و ایجاد پنجره واحد برای رفع مشکلات مردم است براین اساس سامانه مهرآفرین و karmandiran.ir از طرف ما راه اندازی شده تا مردم بتوانند مشکلات اداری خود را از طریق مراجعه به این دو سامانه بویژه karmandiran.irبه موقع به ما اطلاع دهند.

وی در خصوص اخرین وضعیت اقدامات انجام شده برای کارمندان انتقال یافته از تهران به شهرستان ها گفت: این عزیزان در صورتی که با مشکل مواجه هستند می توانند به مراجعه karmandiran.ir اقدام به بیان مشکلات خود برای بررسی سریع و رفع آنها انجام دهند.

معاون رئیس جمهور در امور توسعه نیروی انسانی در خصوص تخلف شرکت نفت به بهانه خصوصی سازی در مورد تغییر وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی گفت: باید این نیروها مطابق ماده 17 و 47 قانون شرایط کاریشان به قرارداد کار معین تبدیل شود زیرا براساس ماده 17 و 47 قانون تخلف شرکت نفت در این مورد به علت خصوصی سازی به هیچ عنوان صحیح نیست ضمن آنکه این موضوع باید طبق ماده 124 تغییر وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی در اسرع وقت انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز