خبرگزاری کار ایران

میرتاج‌الدینی در خطبه های قبل از نمازجمعه تهران:

له کردن و تخریب رقیب سیاسی در ایران جایگاهی ندارد!

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۲۴

۹ دی روز تبلور و بصیرت مردم انقلابی ایران و این نورانیت و بصیرت را ملت در سایه ایمان نشان دادند/مسئولین سیاسی کشور احزاب و رسانه‌ها باید اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نماینده پارلمانی دولت گفت: امروز فتنه گران قصد بازگشت به سیاسی انتخابات را دارند در حالیکه برخی از حامیان آنان در زمان فتنه سال 88 یک بار نیز از کلمه فتنه استفاده نکرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت السلام محمد رضا میرتاج الدینی خطیب قبل ازخطبه های نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به شیوه وسیره و زندگی پیامبران وائمه اطهار گفت: اگر بخواهیم به شیوه زندگی پیامبران نگاه کنیم قطعا زندگی آنان را برای خود انتخاب خواهیم کرد چراکه زندگی فردی و اجتماعی پیامبران وائمه اطهار مدل زندگی و الگوی زندگی ما هستند.


وی افزود: اگر پیامبر اکرم نمونه ای از شخصیت کامل در همه ابعاد است بخاطر این است که فلسفه بعثت ابتدا در وجود پیامبر(ص) کامل شده است. کسی که به یاد خدا باشد امید دارد که زندگی جاودانه است و حیات ابدی و سعادتمند را برای خود برخواهد گزید.


معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: انتخاب زندگی اهل بیت شیوه حیات ما را به حیات طیبه می رساند و این به گونه ای است که رفتار شایسته باید داشته باشیم و عمل صالح را دنبال کنیم و هر کسی که عمل صالح نداشته باشد همچون ماشینی است روشن شده ولی حرکت نمی کند و حرکت همان عمل صالح و رفتار شایسته است که در زندگی فردی افراد تجلی پیدا می‌کند.


میرتاج الدینی در ادامه به آیه ای از قران اشاره کرد و گفت: عمل صالح و ایمان است که انسان را به حیات طیبه می رساند و باید برای رسیدن به این حیات طیبه راه ها و ویژگی های ائمه را برای زندگی خود برگزینیم.


وی گفت: جامعه ای که در آن حرکت زیر نظر ولایت الهی باشد می توان گفت که در آن جامعه حیات طیبه وجود دارد چراکه زیر نظر حیات الهی حرکت کردن ما را به هدف خود نزدیک می کند.


میرتاج الدینی افزود: اگر انسان ها بخواهند زیر نظر طاغوت حرکت کنند و طاغوت بر آنان حاکم شود قطعا به ظلمت و تاریکی گرایش خواهند یافت و از حیات طیبه فاصله خواهند گرفت.


وی آرامش در جامعه اسلامی را یکی از ویژگی های حیات طیبه برشمرد و گفت: اگر در یک جامعه ای آرامش و اطمینان وجود داشته باشد افراد آن جامعه از خطرات نمی ترسند و از مشکلات هراسی ندارند.


نماینده پارلمانی دولت تصریح کرد: اگر شاهد هستیم که درجامعه ای خطرات بسیار مشهود است ولی مردم آرام و مطمئن در آن جامعه زندگی می کنند باید بدانیم که ایمان و عمل صالح راهبرد اصلی آنان در زندگی است و این چنین جامعه ای را می توانیم جامعه با بصیرت بدانیم.


وی افزود: در برخی از مواقع مردم ایران حتی زودتر از نخبگان و رجال سیاسی راه حل برون رفت از مشکلات را پیدا می کنند که این نشانه بصیرت آنان است.


نماینده پارلمانی دولت در ادامه به وقایع سال 88 اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در فتنه سال 88 جامعه را به وحدت دعوت کرد وجامعه نیز این وحدت و بصیرت را در 9 دی به خوبی نشان دادند. 9 دی روز تبلور و بصیرت مردم انقلابی ایران است و از همه جای ایران آمدند و این نورانیت و بصیرت را در سایه ایمان نشان دادند.


میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: امروز برخی از فتنه گران قصد بازگشت به صحنه سیاسی انتخابات را دارند اما شاهد هستیم که برخی از این افرادی که فکر می کنند بصیرت دارند حتی در صحبت هایشان یک بار از کلمه فتنه استفاده نکرده اند.


وی افزود: رهبر انقلاب در همان سال 88 بیان کردند که نویسندگان غربی و سیاسیون غربی خاطرات خود را خواهند نوشت و خواهیم دید که چه توطئه های سنگینی علیه نظام پردازش کرده بودند چراکه کشورهای قدرتمند از 15 سال قبل برنامه ریزی کرده اند تا این فتنه بزرگ انتخاباتی را در ایران به وجود آورند که برخی از این فتنه تنها به عنوان حادثه نام برده اند و این فتنه را بحران دانستند.


میرتاج‌الدینی در ادامه به اخلاق مداری و ارزش های اخلاقی در میان رقبای انتخاباتی اشاره کرد و گفت: هر فردی که ازخانه خارج می شود و برای هر کاری به بیرون ازمنزل می آید تصمیم گرفته است که اخلاق را در زندگی رعایت کند و در جایی که با او بدرفتاری می شود به خوبی پاسخ دهد.


وی خطاب به سیاسیون، احزاب و رسانه ها گفت: مسئولین سیاسی کشور احزاب و رسانه ها باید اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهند و این موضوع را به عنوان یک اصل برگزینند اما تعداد محدودی از سیاسیون وقتی وارد صحنه سیاست می شوند از اخلاق خداحافظی می کنند و در برخی از سایت ها مطالبی را بیان می کنند که هیچ واقعیت ندارد.


میرتاج الدینی گفت: در کشور ایران انتخابات انجام می شود و در کشورهای غربی نیز انتخابات برگزار می‌شود اما انتخابات این دو کشور تفاوت اساسی با یکدیگر دارند و ان این است که در غرب رقبا برای به قدرت رسیدن رقیب خود را له می کنند اما در کشور ایران تخریب و له کردن رقیب جایگاهی ندارد چراکه له کردن رقیب با اسلامیت حیاط طیبه سازگار نیست.


نماینده پارلمانی رئیس دولت عنوان کرد: در قرآن آمده است که مسلمان باید با دشمنان به شدت برخورد کنند اما باخود مهربان باشند چراکه خوبی از نشانه‌های حیات طیبه است.

 


وی پیشرفت و توسعه در جامعه ای را از دیگر نشانه های حیات طیبه دانست و گفت: جامعه پیشرفته و توسعه یافته یکی از نشانه های حیات طیبه است و درجامعه ما در عرصه فرهنگ، معنویت، اخلاق از یک طرف و از طرف دیگر در جهات علمی، مادی و اقتصادی زمینه های مهم پیشرفت جامعه ایران اسلامی به شمار می رود و ما باید به دنبال این جامعه باشیم.


وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال 63 در یکی از نمازجمعه های تهران گفت: اگر دولت اسلامی به معنای واقعی کلمه به دنبال ایجاد استقلال برای مسلمانان است چاره ای ندارد که دانش و پیشرفت علمی و شکوفایی فرهنگی را به صورت جدی تغییر کند و این راه ما است و امروز دولت و مسئولین با تمام وجود تلاش می کنند تا از مشکلات عبور کرده و جامعه را به سوی پیشرفت ببرند.


میرتاج الدینی با تاکید بر این مطلب که ایران با همه مشکلات پیشرفت خواهد کرد گفت: پیشرفت امروز کشور ما با تمامی کشورهای دنیا فرق می کند چراکه امروز ایران در یک محدودیت هایی قرار دارد ولی شاهد هستیم در راستای پیشرفت به تکنولوژی های هوا وفضا، صنایع موشکی، ساخت هواپیما، توفیقاتی را حاصل کرده و امروز در بین 17 کشور اقتصاد دنیا قرار دارد در حالی که ما از همه جهات با تحریم مواجه هستیم.


نماینده پارلمانی دولت بیان کرد: امروز ایران از نظر علمی از کشورهای مطرح دنیا است چراکه در بیوتکنولوژی و ساخت و داروهای بنیادی حرفی برای گفتن دارد و با تلاش بیشتر می توانیم به حیات طیبه نزدیک شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز