خبرگزاری کار ایران

اذعان رئیس كل گمرک:

ناهماهنگی در گمرك ناشی از تصمیمات سایر سازمان ها است

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۲۱

معمولا فشارها و مشکلات ناشی از اتخاذ تصمیمات فوق‌العاده و مهم به ‌طور مستقیم متوجه سازمان‌های مجری و کسانی است که اصطلاحا در وسط میدان حاضر هستند و در قضیه تغییرات نرخ ارز و مسائل مبتلا به آن در حوزه تجارت خارجی، دقیقا این فشار و سختی بر دوش گمرک بود.

رییس کل گمرک با اذعان به برخی ناهماهنگی‌ها و مشکلات جزیی در گمرک گفت: این ناهماهنگی‌ها و مشکلات به دلیل تصمیمات و اقدامات سایر سازمان‌ها بوده است.

به گزارش ایلنا، عباس معمارنژاد افزود: حضور مسئولان گمرک ایران در جلسات و کمیسیون‌های متعدد دولت و مجلس به‌ منظور یافتن راه‌حل‌های مناسب برای ساماندهی واردات و صادرات و جلوگیری از تشتت و آشفتگی ناشی از افزایش ناگهانی قیمت ارز و به تبع آن تاثیرات این امر روی بازار و همکاری در اجرای دستورالعمل‌های به‌ موقع و کارساز مربوط به ممنوعیت و محدودیت صادرات برخی از کالاها و مبنای نرخ ارز در احتساب حقوق ورودی در شرایط پیش‌ گفته، هماهنگی و تعامل کامل مسئولان ارشد این سازمان با سازمان‌های همجوار و اقداماتی از این دست، باعث شد تا از گسترش دامنه نابسامانی‌ها در شرایط حساس کنونی جلوگیری شود و از بروز یک بحران واقعی که می‌رفت تا بر اثر سودجویی برخی از افراد و جریان‌های تاثیرگذار بر بازار ارز در مقطعی خاص جنبه عملی به خود بگیرد، ممانعت به عمل آید.

وی گفت: در همین راستا ارائه آمار و اطلاعات دقیق و تحلیل آمارهای صادرات و واردات که منجر به برخی تصمیم‌گیری‌های اساسی می‌شود را نیز باید در شمار اقدامات گمرک به حساب آورد.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که می‌توان آن‌ را در این چارچوب، یعنی مشارکت گمرک در کمک به بهبود وضعیت اقتصاد کشور مورد ارزیابی قرار داد، تسهیلات در نظر گرفته شده برای کم کردن اثرات تحریم است که در قالب اقدامات حمایتی گمرک از فعالان اقتصادی و تجاری به مرحله اجرا درآمده است.

وی اذعان کرد: صرف‌نظر از برخی ناهماهنگی‌ها و مشکلات جزیی در گمرک که در چنین مواقعی یک پدیده طبیعی به حساب می‌آید و آن هم غالبا معطوف به تصمیمات و اقدامات سایر سازمان‌ها است، تدابیر گمرک ایران در ارتباط با رخداد فوق و اطلاع‌رسانی شفاف و به‌ موقع، همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، مانع از بروز مشکلات جدی در بحث واردات و صادرات شد.

وی تاکید کرد: معمولا فشارها و مشکلات ناشی از اتخاذ تصمیمات فوق‌العاده و مهم به ‌طور مستقیم متوجه سازمان‌های مجری و کسانی است که اصطلاحا در وسط میدان حاضر هستند و در قضیه تغییرات نرخ ارز و مسائل مبتلا به آن در حوزه تجارت خارجی، دقیقا این فشار و سختی بر دوش گمرک بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز