خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با ایلنا:

اثر نوسان ارز بر روی صنایع متفاوت بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۹۸

به نظر می رسد نقدینگی، ارائه گزارشات 9 ماهه شرکت ها و بحث مذاکرات هسته ای در افزایش شاخص های بورس بی تاثیر نبوده است.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اثر نوسان ارز بر روی صنایع متفاوت بوده است.

علیرضا عسگری مارانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه بورس آیینه تمام نمای اقتصاد یک کشور است اظهار داشت: اگر گروهی اعتقاد بر این دارند که شاخص ها حبابی است پس باید قیمت 2500 تومانی دلار را هم بگویند حبابی است اما به نظر می رسد قیمت دلار نه تنها حبابی نیست بلکه منطقی است.

وی افزود: واقعیت این است که صورت های مالی بنگاه ها از فروش گرفته تا قیمت تمام شده و سود شان متاثر از قیمت ارز است و در خیلی از بنگاه ها در حالی که قیمت تمام شده شان بالا نرفته اما حاشیه سود شان بالارفته است.

وی خاطر نشان کرد: نکته بعدی تغییر نگاه سهامداران است چرا که آنها سهامی را خریداری می کنند که که سودشان با دلار نوسان پیدا می کند متاثر از قیمت های جهانی است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: نوسان نرخ ارز بر روی صنایع مختلف متفاوت بوده و در برابر خوشحالی سهامداران شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی از رشد ارز، کاهش ارز می تواند منجر به رشد سهام گروه هایی چون خودرو، دارو، بانک و سیمان و بیمه شود.

وی افزود: گروه هایی که ذکر شد قبلا موتور محرکه بورس بودند و به عنوان مثال صنعت سیمان 12 درصد، صنعت خودرو 15 درصد از بورس را تشکیل می دادند اما متاسفانه الان نقش جدی در بازار ندارند.

وی در خاتمه گفت: به نظر می رسد نقدینگی، ارائه گزارشات 9 ماهه شرکت ها و بحث مذاکرات هسته ای در افزایش شاخص های بورس بی تاثیر نبوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز