خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بازرسی سازمان اوقاف کشور

بقاع متبرکه امامزادگان کانون‌های ایمان هستند

مدیر کل بازرسی سازمان اوقاف کشورگفت: بقاع متبرکه امامزادگان کانون‌های ایمان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم اّباد، مدیر کل بازرسی سازمان اوقاف کشور با اشاره به وجود هشت هزار امامزاده در ایران، گفت: مزار پاک این امامزادگان کانون‌های ایمان برای مردم به‌ شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام شوذب شیری، مدیر کل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه، در مراسم افتتاحیه آستان مقدس امامزاده محمد بن حسن (ع) در بخش بشارت شهرستان الیگودرز با اشاره به این‌که حدود هشت هزار امام‌زاده از قرن یکم تا پنجم در کشور وجود دارد، گفت: بقعه متبرکه این امامزادگان کانون‌های ایمان و الهام‌بخش مردم هستنتد.

وی عنوان کرد: از این تعداد قریب ۹۰ درصد امام زادگان تعمیر، بازسازی، تخریب و مرمت شدند و تعدادی از امامزادگان که اماکن میراثی هستند و قابل‌ تخریب نیستند بنای آن‌ها متعلق به میراث فرهنگی است.

حجت‌الاسلام شیری گفت: نذوراتی‌ که در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه جمع‌آوری و در‌‌ همان بقعه هزینه می‌شود و اوقاف هم در حد توان کمک‌هایی برای بازسازی و مرمت بقاع متبرکه چرداخت می‌کند.

وی افزود: باید تلاش خود در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را به‌ کار بگیریم.

مدیر کل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به ارادت مردم لرستان به امامزادگان، گفت: شما مردم منطقه لرستان و بختیاری در روز اول با طینت پاکتان از امامزادگان استقبال کردید و بدانید که امنیت اعتقادی که داریم و به معارف فاطمی پایبند هستیم به‌ خاطر وجود امامزادگان است.

وی گفت: ما سر قبر همه علما که می‌رویم قبر آن‌ها را نمی‌بوسیم اما قبر امامزادگان را می‌بوسیم این‌ها حق زیادی به گردن ما دارند و در قرآن‌ کریم آیه‌ای هست که از همه مردگان زمان هابیل و قابیل سؤال می‌شود اگر به آن دنیا برگردید چه آرزویی دارید، همه می‌گویند ای‌کاش در دنیا با آل پیغمبر قدم می‌زدیم و حرکت می‌کردیم.

مدیر کل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: در کتاب سیاحت غرب آمده است وارد برزخ شدم دیدم جمع کثیری به استقبال من آمدند که لباس نو پوشیده بودند، پرسیدم شما چه کسی هستید؟ من شما را نمی‌شناسم! فرمودند ما‌‌ همان امامزادگانی هستیم که به زیارت ما آمده‌ای، شما ما را فراموش نمی‌کردید، لذا پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «کسی‌که به زیارت فرزندان ما بیاید در روز قیامت به زیارت او می‌روم، اگر به زیارت این امامزادگان بیایید بار‌ها و بار‌ها به زیارت شما می‌اید مرام اهل‌بیت این‌چنین است و ما را نجات می‌دهند.»

وی با بیان این‌که کمک مسوولان استان در جهت ساخت و مرمت این امامزاده جای تشکر دارد، افزود: دولت ۵۰۰ میلیون تومان برای جاده و ۲۰۰ میلیون تومان دیگر نیز در همین مبنا هزینه کرده است و در راستای این پروژه‌ها و فعالیت‌های اوقاف هیچ‌وقت کوچک‌ترین مقداری از پول امامزادگان به خزانه اوقاف نمی‌رود، بلکه صد برابر آن‌ هم می‌آید.

حجت‌الاسلام شیری با اشاره به این‌که سازمان اوقاف در عمران و مرمت بارگاه ملکوتی امامزاده محمد بن حسن زحمات زیادی کشیده است، بیان کرد: اعتبارات امام‌زاده ۴۰ درصد در راستای عمرانی، ۴۰ درصد برای آب و برق و ۲۰ درصد برای کارهای فرهنگی در همین امامزاده هزینه می‌شود سازمان اوقاف نیز هر آن‌چه درآمد امام‌زاده باشد در‌‌ همان امام‌زاده هزینه می‌کند.

وی بیان کرد: در روز غبارروبی پنج نفر از مؤمنان پنج صورت‌ جلسه برای غبارروبی تهیه می‌کنند و سپس نذورات جمع‌آوری‌ شده را با نظارت برای این مکان هزینه می‌کنند.

کد خبر : ۲۹۸۹۱۷