خبرگزاری کار ایران

306 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده آذربایجان شرقی پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۸۷

توسعه بیمه محصولات کشاورزی یکی ازمهمترین عوامل حرکت سریع در روند دستیابی به توسعه پایدار در این بخش به شمار می‌رود.

ایلنا- تبریز: به گفته سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تا 20 آذرماه سال جاری، بالغ بر 306 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده استان در سال زراعی 91-90 پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا پرویز حسابی که در جلسه شورای مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه حوادث غیر مترقبه طبیعی شامل وقوع خشکسالی، سیل، سرما زدگی خسارات متعددی به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی وارد می‌نماید گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی، به کشاورزان خسارت دیده استان در سال زراعی 91-90، در این ارتباط، 137میلیارد ریال به محصولات باغی، 75 میلیارد ریال به محصولات زراعی و 94 میلیارد ریال به بخش دام و طیور استان غرامت پرداخت نموده است.

وی در ادامه با بیان اینکه خسارات وارده به بخش کشاورزی استان، از محل حوادث غیرمترقبه طبیعی، تا 25 آذرماه سال زراعی 92 -91بالغ بر30 میلیارد ریال بوده است افزود: بر اساس گزارشات دریافتی از مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها، میزان خسارت ناشی از تگرگ در سطح 250 هکتار و خسارت وارده ناشی از سیل در سطح 94 هکتار از جمله خسارات وارده به بخش کشاورزی استان است.

حسابی با اشاره به این موضوع که تا اول آذرماه سال زراعی 92-91 بیش از 134هزار هکتار از اراضی زراعی و 953 هکتار باغات، زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است اضافه کرد: مهلت بیمه محصولات زراعی، تا آخر آذرماه، محصولات باغی تا آخر دی ماه سال جاری تمدید شده است.

وی توسعه بیمه محصولات کشاورزی را یکی از مهم‌ترین عوامل حرکت سریع در روند دستیابی به توسعه پایدار در این بخش مهم عنوان نمود و گفت: این امر علاوه بر افزایش توان تولید بهره برداران در مقابله با حوادث طبیعی و غیر مترقبه، می‌تواند روند افزایش سرمایه گذاری در این بخش را از اطمینان بالاتر و ریسک کمتری برخوردار نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز