خبرگزاری کار ایران

بزرگترین قرارداد خرید هواپیما

روز گذشته بزرگترین قرارداد خرید هواپیما به ارزش 26 میلیارد دلار بسته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از العربیه، شرکت اندیجو بزرگترین شرکت هواپیمایی هند طی سفارشی که به شرکت ایرباس داده است خواهان دریافت 250 فروند هواپیمای A320 از این شرکت شده است.بنا بر اعلام شرکت ایرباس ارزش این سفارشات بالغ بر 26.6 میلیارد یورو است.

شرکت InterGlobe Aviation که مالک این شرکت هندی است برای تامین هزینه خرید هواپیما در نظر دارد 500 میلیون دلار از سهام اسمی خود را در بورس به فروش برساند.

در صورت فروش سهام این شرکت سرمایه ثبتی شرکت هواپیمایی اندیجو با 38 درصد افزایش به  4 میلیارد دلار خواهد رسید که این  مقدار معادل 6 برابر سرمایه شرکت جت ایرویز هند است.

نزدیکترین رقیب اندیجو این شرکت هواپیمایی است که چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار شد.

صنعت 16 میلیارد دلاری حمل و نقل هوایی هند از لحاظ اندازه در میان 10 صنعت بزرگ دنیا قرار دارد.

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی (IATA) تعداد مسافران هوایی هند در سال 2014 نسبت به 2013 بیش از 15 درصد رشد نشان می دهد.

مقام های فرودگاهی هند (AAI) نیز پیش بینی می کنند که حمل و نقل هوایی، مسافر و بار در همه فرودگاه های هند در پنج سال آینده به ترتیب 4.2 درصد، 5.3 درصد و 5 درصد رشد داشته باشد.

با افزایش سالانه تعداد مسافران هند، انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی پیش بینی می کند که هند تا سال 2034 در میان پنج بازار بزرگ سفرهای داخلی باشد.

اطلاعاتی که از سوی واحد سیاستگذاری و ارتقای صنعتی (DIPP) منتشر شده حاکی از آن است که جریان سرمایه مستقیم خارجی در بخش حمل و نقل هوایی (شامل باری) از آوریل 2000 تا نوامبر 2014 روی رقم 542.55 میلیون دلار ایستاده است.

کد خبر : ۲۹۸۸۴۸