خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور:

واردات خودرو ظرف سه سال 3 برابر شد/ سود واردات خودرو برای افرادخاص

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۸۲۵

بازارخودرو بار دیگر با رکود سنگینی مواجه شده و اکثریت خریداران خودرو منتظرکاهش قیمت خودرو هستند و به واسطه ی همین امر خرید و فروش در این بازار صورت نمی گیرد تا قیمت خودرو کاهش پیدا کند.

آرش محبی نژاد در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که به نظر شما کمپین نخریدن خودروی صفر به دنبال چیست ؟ اظهار داشت : چرا فقط از بین همه صنایع ، صنعت خودروی ایران تحریم شد ؟ چرا فروش مواد اولیه ، دانش فنی و قطعات خاص خودروسازی ممنوع شد اما فروش خودروی ساخته شده به ایران تحریم نشد؟

وی ادامه داد: واردات خودرو ظرف سه سال 3 برابر شد و سود واردات خودرو برای افراد خاص مشخص نیست ! اینکه گفته می شود کیفیت فعلی خودرو و خدمات آن در شان ملت ایران نیست را قبول داریم اما کیفیت عمده تولیدات و خدمات داخلی حتی ساده ترین محصولات مانند نان و لبنیات و جاده و خدمات بیمارستانی هم مناسب نیستند.

محبی نژاد گفت: ریشه مشکل باید پیدا شود چرا تنها حمله ها به خودروی داخلی است ؟

وی با بیان این پرسش که آیا به بهانه ضعف کیفیت همه چیز را باید وارد کرد؟ افزود: چاره را باید جای دیگر جست‌. ارزانترین خودرو در دنیا در کلاس خودش با 5500 دلار در ایران ساخته می‌شود ( پراید) خودرو با کیفیت 30000 دلاری هم در همین کشور ساخته می‌شود ( سوزوکی و نیسان) اما چرا مردم قدرت خرید آن را ندارند؟ این در حالی است که حمایت از صنعت خودروی داخلی کار و سرمایه ایرانی و تولید را به همراه دارد و در صورتی که صنعت خودروی کشور دچار آسیب شود مطمئنا بسیاری از صنایع را تحت الشعاع قرار خواهد داد که این موضوع تبعات غیر قابل جبرانی را برای کشور و مردم رقم خواهد زد.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور تصریح کرد: در این میان اقدامات حاکمیت در جبران خسارت بخش خصوصی ناشی از تصمیمات و اظهارنظرهای غلط مسئولان ، تغییر برنامه های کلان اقتصادی ، اهمال در خدمات و تعهدات دولتی و قانونی و قدرت خرید مردم و نرخ تورم و تعاملات بین المللی چندان مورد توجه نیستند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز