خبرگزاری کار ایران

برگزاری کارگاه آموزشی در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری کارگاه آموزشی در بیست و پنجمین جشنواره تئا‌تر استانی (رضوان) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، ناصر نبی‌زاده معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئا‌تر استانی (رضوان) از ۲۵لغایت ۲۸ شهریور ماه در مشهد برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال براساس آیین نامه اداره کل هنرهای نمایشی کشور، معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی کشور و انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی بیست و پنجمین جشنواره تئا‌تر استان را با هدف ارتقا، سطح کیفی آثار و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی در استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سعی کرده‌ایم بر اساس این آیین نامه، فراخوان را در زمان مقرر اعلام و به دلیل استقبال فرصت تمدیدرا برای علاقه مندان ارائه کردیم که در مدت تعیین شده بیش از ۴۵ کار به دبیرخانه این دوره از جشنواره رسید.

نبی‌زاده با اشاره به برگزاری جلسات شورای سیاست گذاری این دوره از جشنواره اظهار داشت: در این جلسه نمایندگانی از شهرستان‌های تربت حیدریه، کاشمر، سبزوار و نیز پیشکسوتان و صاحب نظران این هنر و نیز نویسندگان حضور داشتند که توسط این افراد با رای مخفی هیات بازبینی انتخاب شد.

وی با بیان اینکه هیات بازبین در شهرستان‌ها حضور یافتند و اجرای هنرمندان را از نزدیک مشاهده کردند گفت: از میان کارهای ارسال ۱۰ اثر توسط هیات بازبین جهت داوری انتخاب شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: این دوره از جشنواره در جهت ارتقاء کار‌های رسیده به دبیرخانه، بستری را برای استفاده هنرمندان از نظرات اساتید برجسته و پیشکسوتان تا‌تر فراهم کرده است که در صورت علاقه کارگردان از این فرصت، می‌توانند بهره گیرند.

وی با تاکید براینکه بر اساس آیین نامه اداره کل هنرهای نمایشی کشور، معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ده اثر راه یافته به جشنواره باید اجرای عمومی داشته باشد افزود: ده اثر یاد شده بعد از اجرای عمومی به مرحله داوری جشنواره راه خواهند یافت.

وی با تاکید بر برگزاری کارگاه‌های و نشست‌های آموزشی اظهار داشت: در این دوره از جشنواره نیز کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی آموزشی برگزار خواهد داشت.

کد خبر : ۲۹۸۶۳۶