خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد

اختتامیه جشنواره مطبوعات رضوی در رشت برگزار می‌شود

آیین اختتامیه جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور با حضور مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: آیین اختتامیه جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۲۹ مرداد در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار خواهد شد.

فیروز فاضلی با اشاره به حضور مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در این مراسم، افزود: بر اساس گزارش نهایی هیأت داوران جشنواره و نتایج اعلام شده، ۱۷ نفر از افراد شرکت کننده از نشریات و خبرگزاری‌ها به عنوان نفرات بر‌تر انتخاب شدند که در مراسم مذکور تقدیر خواهند شد.

دبیر پنجمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور یادآور شد: در این دوره، تعداد ۱۲۲۰ اثر در قالب‌های مقاله، سرمقاله و یادداشت، گزارش، مصاحبه، تی‌تر، خبر و عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که توسط داوران ملی مورد بررسی قرار گرفت.

فاضلی ادامه داد: با توجه به تبلیغات و اقداماتی که توسط دبیرخانه جشنواره انجام شد و همچنین اضافه شدن بخش خبرگزاری‌ها به موضوع جشنواره در سال ۹۴، در این دوره شاهد رشد بیش از ۱۳۰ درصدی در تعداد آثار دریافتی بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: در سال ۹۴ تقریباً ۳۸ نشریه محلی، ۱۵ نشریه سراسری و ۱۳ خبرگزاری از ۱۷ استان کشور با ارسال اثر در جشنواره شرکت کردند.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه این جشنواره به نام مبارک امام رضا (ع) مزین شده است و نشریات و خبرگزاری‌های کشور در ایام مختلف سال، مطالب متعددی با موضوع امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) درج می‌کنند انتظار می‌رود در سال آینده شاهد ارسال آثار بیشتری در این زمینه باشیم.

وی در ادامه از کار‌شناسان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها که در اطلاع رسانی و ارسال اثر با دبیرخانه جشنواره، همکاری داشته‌اند تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر : ۲۹۸۵۷۹