خبرگزاری کار ایران

تمهیدات ویژه پلیس برای عملیات حج

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۵۷۷

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه تمام اقدامات تامینی برای سفر حجاج در نظر گرفته شده است از آمادگی پلیس فرودگاه برای بدرقه حجاج به سرزمین وحی خبرداد

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس سرهنگ "مهری" با اشاره به آغاز سفر حج تمتع و عزیمت زائران ایرانی به سرزمین وحی اظهارداشت: پلیس فرودگاه های کشور در این بازه زمانی، تمهیدات و پیش بینی های لازم برای هرچه بهتر انجام شدن عملیات حج اندیشیده به گونه ای که برای حفظ امنیت زائران در سه وضعیت قبل از اعزام، حین اعزام زائران به کشور عربستان و نیز بازگشت آنها اتخاذ کرده است.

وی به هماهنگی و برگزاری جلساتی با سازمان حج و زیارت، ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری، صنعت هوانوردی و شرکت فرودگاه های کشور قبل از اعزام زائران اشاره کرد و افزود: پروازهای حج به صورت رسمی از اول شهریور ماه از 19 ایستگاه پروازی کشور آغاز می شود.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور با بیان اینکه اعزام 64 هزار زائر به سرزمین وحی از فرودگاه های شیراز، تبریز، ساری، ارومیه، گرگان، مشهد، اصفهان، اهواز، بوشهر ، رشت، زاهدان، بندرعباس، کرمان، همدان، زنجان، کرمانشاه، اردبیل، یزد به مقصد کشور عربستان انجام می شود، گفت: به طور متوسط دو هزار و 200 زائر از ایستگاه های پروازی مختلف به عربستان اعزام می شود.

مهری ادامه داد: امسال 45 درصد اعزام جمعیت حجاج که 20 هزار نفر را شامل می شود از طریق فرودگاه امام (ره) صورت می گیرد.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور با بیان اینکه تمام اقدامات تامینی برای سفر حجاج در نظر گرفته شده است از آمادگی پلیس فرودگاه برای بدرقه حجاج به سرزمین وحی خبرداد.

مهری ادامه داد: پلیس فرودگاه به منظور آگاهسازی زائران از تبعات سوء ناشی از حمل موادمخدر به کشور عربستان علاوه بر نصب بنر و پلاکارد در فرودگاه ها، اقدام به توزیع بروشور با مضامین هشداری و توصیه هایی برای زائران کرده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: قبل از پرواز، با تمهیدات و اقدامات صورت گرفته، تمام زائران توسط مدیران کاروان‌ها کاملا توجیه می‌شوند که اگر پلیس در فرودگاه از زائری مواد مخدر کشف کند، قطعا از پرواز این افراد جلوگیری خواهد شد.

مهری با بیان اینکه پلیس همانند سالهای گذشته اقداماتی برای جلوگیری از حمل موادمخدر و روانگردان توسط زائران به کشور عربستان را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: همراه داشتن برخی از داروهای درمانی نیز در عربستان جرم است و دارویی مانند متادون و ترامادول که در کشورمان برای معتادان پرخطر استفاده می‌شود، در کشور عربستان ممنوع و جرم است و افرادی که آن را به همراه داشته باشند در فرودگاه آن کشور دستگیر خواهند شد.

وی با بیان اینکه حمل مواد مخدر به هر اندازه جرم محسوب می شود و ادامه سفر برای حامل مواد در صورت محکوم شدن غیر ممکن خواهد بود، تصریح کرد: نیروی انتظامی مطابق قانون از ادامه سفر مسافران پروازهای داخلی و یا خارجی چه سیاحتی و یا زیارتی که برای مصرف خود حتی یک گرم مواد مخدر حمل کنند، پاسپورت و ویزای آنها باطل و مطابق قانون با آنها برخورد می شود.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور با اشاره به قانون تشدید مبارزه با مواد مخدر گفت: همچنین افراد مزبور علاوه بر جریمه به حداقل 5 سال و در صورت تکرار جرم خود به مدت 15 سال از ادامه سفر به کشورهای خارجی و حتی از سفرهای زیارتی محروم خواهند شد.

مهری به سختگیری های پلیس عربستان در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود:بر این اساس پلیس ایران تشدید بازرسی و بازبینی در زمینه حمل مواد مخدر را سرلوحه کار خود قرار داده است.

این مقام انتظامی همچنین به ممنوعیت حمل هرگونه محلول و آشامیدنی از قبیل آب معدنی، انواع شربت، محلول خاکشیر، آبغوره و آب لیمو از سوی زائران بیت الله الحرام به کشور عربستان اشاره کرد و افزود: در صورت مشاهده حمل هرگونه آشامیدنی، پلیس از حمل آن جلوگیری خواهد کرد.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور از زائران خواست در صورت بیماری و نیاز به مصرف داروی خاصی حتماً باید نسخه پزشک را به همراه داشته باشند؛ همچنین مدیران و پزشکان کاروان ها ضمن توجیه زائران، از آنها بخواهند تا از حمل متادون و ترامادول به عربستان خودداری کنند.

مهری به بهره گیری پلیس فرودگاه های کشور از دستگاه های پیشرفته مانند بادی اسکنر ، ایکس ری و گیت وی برای بازرسی از حجاج اعزامی و نیز جاسازی های پیچیده موادمخدر توسط برخی از آنها اشاره کرد و گفت: از ماموران پلیس مجرب، متخصص و چهره زن در مبادی ورودی وسایل همراه و غیر همراه زائران استفاده خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: امسال، پنجمین سال متوالی است که هیچ زائر ایرانی به جرم حمل موادمخدر در عربستان دستگیر نشده که این مدیون تلاش و حضور پر رنگ پلیس در جلسات توجیهی کاروانها ، آموزش همگانی ، تبلیغات و هشدارهای پلیسی عنوان کرد.

مهری با تاکید بر اینکه تکریم زائران، مشایعت کنندگان و مستقبلین در دستور کار است، به اعزام نماینده ویژه ای از پلیس فرودگاه های کشور به کلیه ایستگاه های پروازی در راستای نظارت بر نحوه برخورد ماموران با زائران اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت تکریم زائران، بعد از گیت بازرسی، برخورد ماموران پلیس از سوی آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور با بیان اینکه تمهیدات کامل برای بازگشت حجاج اندیشیده شده ، گفت: جای هیچ نگرانی نیست و پلیس برای انجام این ماموریت در آمادگی کامل قرار دارد؛ با تلاش مضاعف پلیس خدمت به حجاج را به نحو احسن انجام خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت فرودگاه ها و پرواز های داخلی و نیز افزایش حجم ترافیک از بدرقه کنندگان خواست از انجام این مراسم در فرودگاه به شدت اجتناب کنند و مراسم بدرقه و خداحافظی زائر در مکان دیگری انجام شود.

مهری همچنین از بدرقه کنندگان خواست ضمن توجه به توصیه های پلیس، همکاری لازم را با ماموران انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی به جهت پیشگیری از وقوع جرایم و تسریع در عبور و مرور و روان سازی ترافیک داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز