خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری

پیگیر توسعه صادرات کالاهای تولید گیلان هستیم

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان با اشاره به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در استان، گفت: توسعه صادرات از جمله اهداف تشکیل این کارگروه است.

به گزارش ایلنا، سومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ظهر امروز با حضور مدیران ارشد گیلان و مدیران واحدهای صنعتی در رشت برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان در این جلسه گفت: با رویکرد تعاملی بین مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی و مدیران واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری استان، در چارچوب مقررات رفع موانع تولید، بسیاری از مشکلات در حوزه تولید، صنعت و تجارت قابل حل خواهد بود.

محمد حسین اصغریان خاطرنشان کرد: این کارگروه طبق قانون موظف است تا با بررسی عوامل رکود و یا توقف فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی با اجرای ضوابط قانونِ رفع موانع تولید، راهکارهای رفع موانع اشتغال و پیشرفت مناسب طرح‌های صنعتی را اتخاذ نماید.

نماینده ویژه استاندار گیلان در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همچنین خاطر نشان کرد: کمک به توسعه صادرات کالاهای تولیدی استان، بررسی اختلافات واحدهای تولیدی با دستگاه‌های اجرایی استانی مانند سازمان امور مالیاتی و تأمین اجتماعی از جمله مهم‌ترین وظایف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ است و علاوه بر پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در استان، رفع مشکلات بخش کشاورزی و گردشگری را در دستور کار خود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ گفت: پیش از تصویب قانون رفع موانع تولید در مجلس شورای اسلامی، کارگروه حمایت از تولید بصورت اولین بار در سطح کشور و به صورت کاملا ابتکاری در گیلان به اجرا درآمد که در آن بصورت سفرهای شهرستانی تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به شهرستان‌های سطح استان، مشکلات واحد‌ها به صورت جزء به جزء بررسی شد و در حدود اختیارات استانی در رفع آن‌ها اقدامات لازم صورت گرفت.

علی منتظری تصریح کرد: با تصویب قانون رفع موانع تولید هم اکنون سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیرخانه مرکزی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان به‌‌ همان شیوه، پیگیر رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی است. دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در گیلان خاطر نشان کرد: در جلسات بعدی این کارگروه نتایجی که تاکنون از اجرای این قانون کشوری در استان اجراء شده است به اطلاع عموم خواهد رسید.

گفتنی است؛ در سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در رشت برگزار شد، مشکلات ده واحد صنعتی در حوزه بانکی بررسی و تصمیمات لازم برای برون رفت از موانع تولید اتخاذ شد.

کد خبر : ۲۹۸۵۵۵