خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم هشترود:

تشکیل فراکسیون اقتصاد مقاومتی راهی به سوی کاهش اعتیاد است

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۴۸۶

یک نماینده مجلس با اشاره به تشکیل فراکسیون اقتصاد مقاومتی در مجلس گفت: این مساله در افزایش تولید و اشتغال حائز اهمیت بوده و راهی به سوی کاهش اعتیاد است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر غلامحسین شیری اظهارکرد: متاسفانه از بلایای خانمان سوز امروزی که دامن گیر جوانان شده موضوع مواد مخدر است.  گرایش مصرف مواد مخدر به هر دو نوع صنعتی و سنتی علل مختلفی داشته که می‌توان طلاق والدین، عدم اشتغال، انگیزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی توزیع در آن در دنیا را از مهمترین عوامل دانست.

نماینده مردم هشترود افزود: بزرگترین اقدام جهت مبارزه با مواد مخدر فرهنگ‌سازی است. ارائه مباحث دینی و اخلاقی در این رابطه حائز اهمیت بوده و جوانان و نوجوانان باید این مواد و عوارض مصرف آن را بشناسند و جهت مبارزه با آن گام بردارند. لازم است در کشور بیشتر به امر اشتغال جوانان و تولید پرداخته شود تا مردم از بیکاری رهایی یافته و طعمه دشمن نشوند.

وی تصریح کرد: جوانان به ویژه پسران باید حتما پس از دوران اتمام خدمت در اشتغال مناسب بکارگیری شوند. بلاتکلیفی آنها سبب می‌شود عامل اعتیاد توسعه یابد که با افزایش تولید اقتصادی و خروج از رکورد اقتصادی همچنین ارائه تسهیلات لازم به تولیدکنندگان می‌توان بستر مبارزه با مواد مخدر را فراهم آورد. ‌

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران شهدای زیادی را در راه مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ تقدیم نظام کرده است، افزود: در حال حاضر ابعاد و مشکلات زیادی در کشور وجود دارد که به صورت یک جا نمی توان انتظار رفع آن را داشت. ولی برای ریشه کنی اعتیاد و سایر دغدغه های کشور نیاز به تلاش بیشتری احساس می‌شود.

شیری ضمن تشکر از اقدامات نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه‌ها در راستای مبارزه با بلیه شوم اعتیاد گفت: مسائل بهداشتی و درمانی همچنین حمایت از معتادان بهبودیافته باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد که علاوه بر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شاهد برگشت به چرخه اعتیاد معتادان ترک کرده از چنگال اعتیاد نباشیم.

وی تاکید کرد: معتقد به کمبود شادی در کشور نیستم. جوانان زیادی با حضور در مراسمات پر فیضی همچون بدرقه شهدای غواص، اعتکاف و نماز جمعه نشان داده اند که نشاط در کشور وجود دارد. سیل عظیم مردم جهت تشویق تیم‌های ملی والیبال و فوتبال نیز موید همین مساله است. البته شکاف طبقاتی به دلیل بی برنامگی در کشور ایجاد شده که این مساله می تواند سبب بروز اعتیاد شود.

نماینده مردم هشترود با اشاره به اینکه برخی از بیکاری و بی پولی و برخی از پول و ثروت زیاد به مواد مخدر روی می‌آورند، بیان داشت: باید تولید اقتصادی را در کشور رونق دهیم و جوانان را به اشتغال و تحصیل تشویق کنیم. شعارها باید جامه عمل بر تن کرده و جهت نابودی اعتیاد وارد شود.

وی به زنجیره مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد اشاره کرد و گفت: جوانان زیادی به دنبال کار و خانواده هستند. مسئولان باید بیشتر به نقش خود در این زمینه توجه کنند. در صورتی که به همه زنجیره های مبارزه با مواد مخدر از جمله امر پیشگیری، درمان و مبارزه به طور کامل توجه شود قطعا می توانیم شاهد کاهش آمار اعتیاد در جامعه باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع اقتصاد مقاومتی و بیانات رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره کرد و عنوان داشت: با اقتصاد مقاومتی می‌توان اشتغال و تولید را رونق داد و اعتیاد را از جامعه دور نگه داشت.

شیری با بیان اینکه تحریم‌ها هچون شمشمیر دولبه به شمار می‌روند، افزود: درصورتی که تلاش جهادی کرده و آنچه در کشور در صنعت و تکنولوژی نداریم را ایجاد کنیم دیگر تحریم‌ها بی اثر است ولی اگر سستی کنیم و همه مشکلات را در رفع تحریم بدانیم موضوع پیچیده می‌شود.

نماینده مردم هشترود از تشکیل فراکسیون اقتصادی خبر داد و گفت: اولین جلسه این کمیسیون اخیرا برگزار شده و از نظر اساتید دانشگاه و حوزه علمیه در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاوتی استفاده می‌شود. تشکیل این فراکسیون در افزایش اشتغال و تولید و در نتیجه کاهش اعتیاد بسیار موثر است.

وی با اشاره به نقش کمیسیون اقتصادی مجلس در روان سازی اقتصاد کشور خاطر نشان کرد: با همکاری همه دستگاه‌های کشور اعم از مجلس و سایر ارگان‌های دولتی، غیر دولتی و مردم می توانیم با بلیه اجتماعی اعتیاد مبارزه کنیم. مجلس نیز با قانون گذاری و روان سازی اقتصاد کشور از طریق تصویب بودجه و قانون لازم آماده همکاری لازم در این زمینه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز