خبرگزاری کار ایران

در آستانه روز صنعت دفاعی انجام شد؛

دیدار نمایندگان کمیسیون امنیت ملی با سردار دهقان

رییس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش ایلنا، در آستانه 31 مرداد روز صنعت دفاعی، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و اعضای این کمیسیون با حضور در نمایشگاه توانمندیهای وزارت دفاع از نزدیک با دستاوردها و پیشرفت های صنعت دفاعی آشنا شدند و در ادامه در نشستی با سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، از آخرین پیشرفت های صنعت دفاعی و بویژه صنایع موشکی نیز مطلع شدند.

در این نشست سردار دهقان طی سخنانی با بیان اینکه وزارت دفاع تولید اقلام راهبردی دفاعی در حوزه های موشکی، دریایی و پدافندی را رشد داده است،افزود:برای اجرای این مهم، پروژه های تحقیقاتی و صنعتی متناسب با تامین تسلیحات نیروهای مسلح و ارتقاء بنیه دفاعی کشور تقویت شده است.

وزیر دفاع گفت: تلاش ما این است خدمات شایسته ای نیز به شاغلین و بازنشستگان نیروهای مسلح ارائه کنیم و سطح معیشتی آن ها را ارتقاء دهیم و لازم است اعتبارات مورد نیاز و کسری ها در بودجه جبران شود.

وزیر دفاع تصریح کرد: در طول این دو سال رابطه وزارت دفاع با دولت و مجلس به نحوی تنظیم شده است که با حمایت دولت و مجلس پشتیبانی حداکثری از نیروهای مسلح کشور به طور مستمر محقق شود که در این راستا با همکاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برغم محدودیت ها و تحریم ها، ارائه خدمات و کمکهای مقتضی به نیروهای مسلح تقویت شده است.

سردار دهقان با تاکید بر بالا بردن میزان آمادگی و توان مدیریتی دفاعی کشور گفت : در داخل سازمان های وزارت دفاع، با اجرای طرح آمایش صنعتی و بهینه سازی، تلاش کردیم قطب های صنعتی – تولیدی مناسبی ایجاد و موازی کاری ها را به حداقل و یا به صفر برسانیم.

در پایان بازدید از نمایشگاه و این نشست علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی سخنانی با تبریک موفقیت های بزرگ صنعت دفاعی کشور در عرصه های مختلف و اعلام قدردانی و حمایت همه جانبه نمایندگان ملت به ویژه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران گفت : بدون تردید این روند رو به رشد در آینده نیز استمرار خواهد داشت و آن تصوری که آمریکایی ها فکر می کنند با برجام می توانند بر قدرت دفاعی کشور تاثیر گذار باشند، حتما اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود : مجموعه ساختار نظامی جمهوری اسلامی ایران، تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا، از استقلال کاملی برخوردار است و ما هم به عنوان مدافعین حقوق ملت حتما حمایت همه جانبه خودمان را چه به لحاظ بودجه و چه به لحاظ حمایت های قانونی از وزارت دفاع و صنعت دفاعی انجام خواهیم داد.

علاءالدین بروجردی در پایان با بیان اینکه صنایع موشکی و صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران با استحکام و اقتدار به جلو می رود تصریح کرد: تنها عامل بازدارنده برای دفاع کشور و تمامیت ارضی همین سلاح های متعارف است و ما همواره سلاح های شیمیایی و هسته ای را تحریم کرده ایم و این حرمت با توجه به تجربه تلخ 8 سال تجاوز به کشور و دوران سخت دفاع مقدس، به عنوان یک راهبرد تغییر ناپذیر تداوم دارد.

کد خبر : ۲۹۸۴۶۹