خبرگزاری کار ایران

امکان میزبانی در تعطیلات‌مذهبی را نداشتیم؛

داورزنی: برنامه لیگ‌جهانی والیبال به درخواست‌ایران تغییر کرد

رئیس فدراسیون والیبال گفت: مسئولان فدراسیون بین المللی والیبال را با تلاش زیاد راضی کردیم که زمان میزبانی ایران در لیگ جهانی سال 2016 را تغییر دهند.

به گزارش ایلنا، اجلاس دپارتمان لیگ جهانی والیبال روز گذشته در مقر فدراسیون بین المللی والیبال (FIVB) در سوئیس با حضور کشورهای شرکت کننده و مقامات و مسئولان مربوطه برگزار و در این اجلاس در مورد نحوه برگزاری این مسابقات در سال آینده تصمیم گیری شد.

رئیس فدراسیون والیبال در مورد تصمیمات این اجلاس گفت: برنامه سال آینده لیگ جهانی بسیار متفاوت با امسال است و کمی هم پیچیده به نظر می رسد زیرا هر هفته تیم های هر گروه تغییر می کند.

محمدرضا داورزنی افزود: یکی از تصمیمات مهم این بود که میزبانی های سطح یک تنها به هشت کشوری که امسال در این سطح از رقابت ها شرکت کردند، داده شود و به چهار تیم اضافه شده، داده نشود.

وی خاطر نشان کرد : بر این اساس میزبانی ایران در لیگ جهانی سال آینده به هفته دوم مسابقات یعنی از سوم تا پنجم تیرماه افتاد .با توجه به اینکه این تاریخ همزمان با ایام شب های قدر و شهادت حضرت علی (ع) بود با مسئولان فدراسیون جهانی برای تغییر این تاریخ وارد مذاکره شدیم.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: به آنان تاکید کردیم این ایام همزمان با تعطیلات مذهبی در ایران است و امکان میزبانی را در تهران نداریم . با اصرار از آنان خواستیم که میزبانی ایران را به هفته سوم تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم دپارتمان لیگ جهانی میزبانی هفته دوم به ایتالیا داده شد و میزبانی هفته سوم به ایران داده شد بدین ترتیب تهران از 10 تا 12 تیرماه سال 95 میزبان لیگ جهانی والیبال است .

داورزنی درباره حریفان تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی سال آینده گفت: بر اساس فرمول مسابقات تیم ایران در هفته نخست با تیم های برزیل، آمریکا و آرژانتین همگروه است و در برزیل به مصاف این تیم ها می رود.

وی گفت: ملی پوشان کشورمان در هفته دوم با تیم های صربستان، بلغارستان و برزیل همگروه است که در صربستان به مصاف آنان می رود؛ یعنی در دو هفته با برزیل مسابقه خواهیم داشت. همچنین وقتی میزبان هستیم در تهران با تیم های ایتالیا، صربستان و آرژانتین همگروه هستیم و این بدان معنی است که با آرژانتین نیز هم در برزیل و هم در تهران مسابقه خواهیم داد.

بر اساس تصمیم این دپارتمان لیگ جهانی والیبال در سال آینده در سه سطح و با حضور 24 تیم در سطح یک و دو برگزار خواهد شد که اسامی تیم های شرکت کننده در هر سطح به قرار زیر است:

سطح یک: فرانسه، ایتالیا، استرالیا، روسیه، آمریکا، برزیل، ایران، آرژانتین، صربستان، بلغارستان، بلژیک و لهستان

سطح دو: هلند، پرتغال، ترکیه ، اسلواکی، ژاپن، کره جنوبی، فنلاند، کوبا، کانادا، چین، مصر و جموری چک

گروه بندی تیم ها و زمان برگزاری مسابقات سطح یک به قرار زیر است:

هفته نخست: 27 تا 29 خرداد

گروه A - میزبان استرالیا: استرالیا، فرانسه، ایتالیا، بلژیک

گروه B - میزبان برزیل: برزیل، ایران، آمریکا، آرژانتین

گروه C - میزبان روسیه: روسیه، صربستان، بلغارستان، لهستان

هفته دوم: سوم تا پنجم تیرماه

گروه D - میزبان لهستان: لهستان، روسیه، آرژانتین، فرانسه

گروه E - میزبان ایتالیا: ایتالیا، آمریکا، استرالیا، بلژیک

گروه F - میزبان صربستان: صربستان، ایران، بلغارستان، برزیل

هفته سوم: 10 تا 12 تیر

گروه G - میزبان فرانسه: فرانسه، بلژیک، برزیل، لهستان

گروه H - میزبان آمریکا: امریکا، بلغارستان، روسیه، استرالیا

گروه I - میزبان ایران: ایران، ایتالیا، صربستان، آرژانتین

کد خبر : ۲۹۸۴۵۸