خبرگزاری کار ایران

پیشروی‌های نیروهای عراقی در شمال و غرب کشور

نیروهای مشترک عراقی، پس از درگیری‌های گسترده با عناصر تروریستی داعش، توانستند کنترل مناطقی در استان صلاح‌الدین در جنوب و استان الانبار در غرب کشور را به دست بگیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، فرماندهی عملیات مشترک عراق (وابسته به وزارت دفاع) از پیشروی‌های نیروهایی عراقی با پشتیبانی جنگنده‌های هوایی در مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش در «جزیره سامراء» در جنوب شهر «تکریت» در استان صلاح‌الدین، خبر داد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای با اعلام این مطلب، خاطرنشان کرد: «در این عملیات‌های نظامی، نیروهای ارتش عراق، نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی)، نیروهای پلیس فدرال و یگان مبارزه با تروریسم مشارکت داشتند.»

هم‌زمان، سخنگوی رسمی بسیج مردمی اعلام کرد عملیات آزادسازی روستاهایی در جزیره سامراء امنیت مناطق محدوده صلاح‌الدین و الانبار را تضمین می‌کند.

از طرف دیگر، «حکمت سلیمان» سخنگوی استانداری الانبار گفت: «نیروهای ارتش و یگان مبارزه با تروریسم توانستند پس از درگیری‌های شدید با عناصر گروه تروریستی داعش، مقر اداره عبور و مرور در استان الانبار و شهرک الزیتون در منطقه الخمسه کیلو در غرب الرمادی را آزاد کنند.»

کد خبر : ۲۹۸۴۴۰