خبرگزاری کار ایران

والیبال قهرمانی نوجوانان‌جهان؛

پیروزی مقتدرانه نوجوانان والیبال مقابل بلغارستان/ صعود ایران به مرحله دوم

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۳۶۸

تیم ملی والیبال نوجوانان در چهارمین بازی مسابقات قهرمانی جهان بلغارستان را با نتیجه 3 بر یک شکست داد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در این دیدار با ترکیب جواد کریمی(پاسور)٬ رسول آقچه لی(پشت خط زن)٬ طیب عینی٬ علی اصغر مجرد(دفاع وسط)٬ میر بابک موسوی٬ امیرحسین اسفندیار(دریافت کننده قدرتی) و اسماعیل طالبی(لیبرو) به مصاف بلغارها رفت که 3 بر یک این تیم را شکست داد.

در این دیدار مارسلو پیروبن از آرژانتین به عنوان داور اول و ریکاردو بروتو از کوبا به عنوان داور دوم قضاوت دیدار را بر عهده دارند و خوزه جیمنس از کاستاریکا بازی را نظارت می‌کند.

ست اول

ست نخست دیدار ایران در برابر تیم بلغارستان با نتیجه 25 بر 20 به نفع تیم ملی ایران به پایان رسید. بازی با سرویس تیم بلغارستان آغاز شد و نخستین امتیاز برای تیم ملی کشورمان به دست آمد. در این ست نوجوانان ایرانی توانستند در دریافت و دفاع روی تور موفق‌تر از حریف عمل کنند. بلغارها نیز در برخی دقایق بازی با سرویس‌های خوب خود از ضعف دریافت تیم ملی کشورمان به نفع خود استفاده کردند.  وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 5 به نفع تیم ملی ایران رقم خورد.

شکست بلغارها با سبک والیبال اروپای شرقی کار راحتی نبود آن‌ها که در بازی‌های گذشته خود در طول این رقابت‌ها والیبال زیبایی را به نمایش گذاشته بودند در این ست هم‌ گام با ملی‌پوشان کشورمان امتیازآوری می‌کردند. ولی شاگردان وکیلی اخلاف امتیاز خود را با حریف بالا بردند تا بازی را در دست بگیرند. وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 10 به نفع تیم ملی ایران رقم خورد.

در امتیاز 18 بر 11 اقدام به گرفتن وقت اسرتاحت کرد تا به شاگردانش موارد فنی را گوشزد کند و به نوعی از سرعت امتیازآوری بازیکنان تیم ایران بکاهد که تا حدودی هم توانست در این امر موفق باشد. به وطری که وکیلی در پوئن 21 بر 19 اقدام به گرفتن وقت استراحت کرد. در امتیاز 23 بر 20 پوریا یلی به جای علی‌اصغر مجرد وارد زمین شد و توانست در همان ابتدای ورودش 2 امتیاز مستقیم از سرویس به دست آورد. ملی‌پوشان کشورمان در این ست از بازی عزم خود را برای پایان نتیجه به نفع خود جزم کرده بودند و اجازه خود نمایی به نوجوانان بلغار ندادند. ست اول با نتیجه 25 بر 20 به نفع تیم ملی ایران رقم خورد.

ست دوم

در این ست بازیکنان تیم ملی کشورمان که به خوبی حریف را شناسایی کرده بودند شروعی طوفانی داشتند اما بلغارها نیز خود را از پیش بازنده نمی‌دانستند و مقابل نوجوانان ایران دفاع خوبی را از خود نشان دادند. وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 6 به نفع تیم ملی ایران به پایان رسید. بلغارها نتوانستند در این ست مقابل اسپک‌های قدرتمند رسول آقچه‌لی و علی‌اصغر مجرد حرفی برای گفتن داشته باشند. تمرکز شاگردان وکیلی روی سرویس‌های هدفمند باعث شد تا حریف در دریافت دچار اشتباه شود و امتیازات ملی‌پوشان کشورمان افزایش پیدا کند. وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 11 به نفع تیم ملی ایران رقم خورد.

جواد کریمی در این ست نیز به خوبی هم ‌تیمی‌هایش را با پاس‌های خوب خود تغذیه کرد و از این طریق تاکتیک‌های ارائه شده از سوی سرمربی در جریان بازی به نحو مطلوب در زمین اجرا شد. این ست با نتیجه 25 بر 14 به نفع تیم ملی ایران به پایان رسید.

ست سوم

نوجوانان تیم ملی والیبال ایران می‌خواستند در این ست قدرتشان را به حریف اثبات کنند و مرحله مقدماتی را با برد به پایان برسانند. در این ست ملی‌پوشان تیم بلغارستان نمی خواستد بازنده بازی باشند و کار را پرقدرت شروع کردند. وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 7 به نفع تیم ایران رقم خورد. بازیکنان تیم ملی والیبال نوجوانان ایران به خوبی می‌دانستند که در برابر تیم قدرتمند بلغارستان کوچکترین اشتباه باعث باخت خواهد شد با توجه به این مساله تمام تلاش خود را برای بالا بردن اختلاف امتیاز با حریف به کار گرفتند ولی جنگندگی بلغارها باعث شد تا همچنان بازی به صورت پایاپای دنبال شود. وقت استراحت فنی دوم با نتیجه 16 بر 15 به نفع تیم ایران ثبت شد.

وکیلی سرمربی تیم ملی کشورمان در این ست سعی کرد با تعویض‌هایبه موقع خود مدیریت شاگردانش را در جریان بازی حفظ کند وی از محمود رسولی به جای میربابک موسوی در ترکیب استفاده کرد. سرمربی تیم بلغارستان در امتیاز 20 بر 18 اقدام به گرفتن وقت استراحت کرد تا از این طریق فرصت کوتاهی برای ریکاوری به شاگردانش بدهد.

دفاع روی تور بازیکنان ایران به خوبی در برابر آبشارهای تیم بلغارستان عمل کرد و مانع از امتیازآوری آن‌ها شد. وکیلی در امتیاز برابر 24 اقدام به گرفتن وقت استراحت فنی کرد تا اهمیت برد در این ست را به شاگردانش گوشزد و نکات فنی را برایشان یادآوری کند. این ست با نتیجه 28 بر 26 به نفع تیم بلغارستان به پایان رسید.

ست چهارم

تیم ملی والیبال ایران در این ست اشتباهات ست سوم را برطرف کرده و با قدرت هرچه تمام‌تر کار خود را ادامه داد. نوجوانان ایرانی در این ست با زدن سرویس‌های قدرتمند سعی کردند مانع از امتیازآوری حریف شوند. بلغارها که با به دست آوردن نتیجه ست سوم انگیزه بالاتری برای ادامه کار پیدا کرده بودند به دنبال برد در این دقایق بازی بودند. امتیازات 2 تیم به صورت پایاپای دنبال می‌شد و بازیکنان ایران در صدد پایان بازی و بلغارها ادامه کشاندن دیدار به ست پنجم بودند.

وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 5 به نفع تیم ایران رقم خورد.اسپک‌های کاپیتان آقچه‌لی دراین ست امتیازات خوبی را برای ایران به دست آورد. بازیکنان ملی‌پوش کشورمان با سرویس‌های خوب خود اجازه خودنمایی به بلغارها نمی‌دادند و مدیریت بازی را در دست داشتند. وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 9 به نفع تیم ملی ایران رقم خورد.

ملی‌پوشان کشورمان که نتیجه ست سوم بازی را به دلیل اشتباهات فردی در امتیازات حساس واگذار کرده بودند در این ست به خوبی تمامی آن‌ها برطرف کردند و موفق به شکست حریف شدند. این ست با نتیجه 25 بر 14 به نفع تیم ایران به پایان رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز