خبرگزاری کار ایران

کاروان خبری گیلان از 3 شرکت شهرک صنعتی شفت بازدید کردند

خبرنگاران گیلانی از ۳ شرکت واقع در شهرک صنعتی شفت بازدید کرده و از نزدیک در جریان ظرفیت‌های صنعتی استان قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت در دست احداث گیل راد در حاشیه بازدید خبرنگاران گفت: این واحد صنعتی در آینده تولید کننده می‌له مسی آلومینیوم خواهد بود.

احمد عروجی ظرفیت تولید سالیانه این شرکت را ۳۷ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و افزود: میزان سرمایه گذاری این پروژه ۴۲۰میلیارد ریال است و با افتتاح آن برای ۱۲۰نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: شرکت گیل راد در زمینی به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع با زیر بنای ۴۹ هزار مترمربع در حال احداث است.

عروجی از رایزنی برای صادرات محصولات تولیدی خبر داد و گفت: با قزاقستان و ازبکستان مذاکره کرده‌ایم و نتایج خوبی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه در بازار داخلی نیز با چند شرکت در حال مذاکره هستیم، افزود: فاز اول شرکت گیل راد در صورت وصل شدن گاز در مهرماه افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت در دست احداث گیل راد با اشاره به عرضه می‌له مسی آلومینیوم در بورس کالا، اظهار داشت: در حال حاضر با کمک مسئولان بانک تجارت توانستیم تا حدی مشکلات شرکت گیل راد را که بزرگ‌ترین شرکت در حوزه می‌له مسی و آلومینیوم در خاورمیانه است، برطرف کنیم.

شرکت صنعتی نیکان چوب پلاست دیگر مقصد خبرنگاران بود و عضو هئیت مدیره این شرکت در رابطه با عملکرد این واحد صنعتی گفت: ظرفیت تولید این واحد سالیانه ۳۰هزار تن است و با سرمایه گذاری ۱۵۲میلیارد ریال افتتاح شده است.

مسعود اعتصامی میزان اشتغالزایی این شرکت را ۵۰نفر اعلام کرد و افزود: محصولات تولیدی این واحد در بازار رشت شناخته شده است و با جرات می‌توان گفت که بهترین محصول داخلی است و عملا جای محصولات چینی و کره‌ای را تنگ کرده است.

وی با اشاره به شهرت محصولات تولیدی نیکان چوب پلاست به نام «نیکان» در بازار، گفت: برایصادرات به عراق، کویت، تاجیکستان و روسیه در حال مذاکره هستیم.

مدیر داخلی شرکت مهتاب بافت نیز در جمع خبرنگاران گفت: محصولات تولیدی این شرکت پارچه توری و کشباف می‌باشد که با سرمایه گذاری ۱۳۱میلیارد ریال افتتاح شده است.

میرابوطالب سید حسینی ظرفیت تولید سالیانه این واحد صنعتی را ۱۳ هزارتن اعلام کرد و افزود: در این شرکت ۱۶۰نفر مشغول به کار هستند.

وی از صادر شدن ۶۰ درصد از تولیدات مهتاب بافت خبر داد و اذعان نمود: مقصد صادرات ما عراق، افغانستان، باکو و ازبکستان است.

کد خبر : ۲۹۸۳۴۶