خبرگزاری کار ایران

تسهیلات ویژه تماشاخانه باران به هنرمندان شهرستانی/ «ترور» به صحنه می‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۳۱۶

برگزاری رپرتوار نمایش‌های خیابانی به مناسبت هفته دفاع مقدس، امتیاز ویژه تئاتر باران برای هنرمندان نمایش شهرستان‌ها و اجرای نمایش «ترور» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی، سه خبر مهم هنرهای نمایشی هستند.

به گزار ایلنا، نمایش «ترور» سی‌و‌یکمین اثر گروه تئاتر شایا، به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی، از آبان‌ماه امسال در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود.

حمیدرضا نعیمی این نمایش‌نامه را دشوارترین اثری می‌داند که تا به حال نوشته است و درباره داستان آن می‌گوید: «داستان این نمایشنامه درباره ترور امام علی(ع) به دست ابن ملجم مرادی است که در میانه راه بین کشتن و نکشتن دچار تردید می‌شود.»

نعیمی درباره اجرای نمایش ترور چنین توضیح می‌دهد: «این نمایش به امکاناتِ فنی بسیاری (نور، صدا، صحنه و موسیقی) نیاز دارد که در طراحیِ کارگردانی سعی دارم با یاری همکاران همیشگی‌ام، اثری زیبا را برای تماشاگران فهیم و بزرگ تئاتر روی صحنه ببرم.»

گروه تئاتر شایا تمرین‌های نمایش «ترور» را چند روزی است که در پلاتوهای تمرین مجموعه تئاترشهر آغاز کرده‌اند.

امتیاز ویژه تئاتر باران برای هنرمندان نمایش شهرستان ها

با همکاری تئاتر باران و مساعدت ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها امکان تماشای آثاری که در این مجموعه روی صحنه می‌روند برای تئاتر شهرستان فراهم شد.

مدیر تئاتر باران در این رابطه توضیح داد: طی صحبت‌هایی که با دفاتر انجمن نمایش استان‌ها داشته‌ایم هنرمندان واحد نمایش این استان‌ها می‌توانند با امتیاز ویژه به تماشای مجموعه آثاری که در تئاتر باران روی صحنه می‌روند بنشینند.

خیام وقار کاشانی افزود: در حال حاضر "نمایش سعادت لرزان مردمان تیره روز"به دلیل استقبال بالای مخاطبان دو اجرایی شده است و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان‌ها، در روزهای تعیین شده هنرمندان واحد تئاتر استان‌ها به صورت گروهی تماشاگر نمایش‌های این سالن خواهند بود.

او افزود: تا کنون استان‌های قم، چهارمحال و بختیاری، اصفهان از این امکان استفاده کرده‌اند و ما در تلاش هستیم تا مدیران کل ارشاد استان‌ها و روسای انجمن نمایش سراسر کشور از این سالن نمایشی بازدید کنند تا ایده ساخت سالن در بخش خصوصی در سایر استان‌ها نیز شکل بگیرد.

در همین زمینه پیشنهاد اجرای عموم آثار هنرمندان مطرح تئاتر شهرستان در این سالن نیز مطرح شد.

لازم به ذکرست که دو نمایش«سعادت لرزان مردمان تیره روز»به کارگردانی محسن علیخانی و «کافه فرانسه»در این مجموعه روی صحنه می‌روند.

ویژه برنامه کانون تئاتر خیابانی برای هفته دفاع مقدس

کانون تخصصی تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی به مناسبت هفته دفاع مقدس ویژه برنامه‌ای را از 28 شهریور ماه تا 4 مهر ماه برگزار می‌کند.

کانون تخصصی تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی در راستای حمایت از جریان مستمر تولید و اجرای آثار تئاتر خیابانی توسط گروه های این گونه نمایشی و به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت رشادت‌ها و دلاوری‌های بزرگ هنرمندان هشت سال جنگ تحمیلی اجراهای فصلی تئاتر خیابانی را برگزار می‌کند.

در این راستا از گروه‌های فعال و خلاق تئاتر خیابانی دعوت می‌شود تا آثار خود را در اشکال و شیوه‌های مختلف تئاتر خیابانی و با مضامین مرتبط با دفاع مقدس و با نگاهی کارشناسانه و پرهیز از سطحی نگری و شعار پردازی جهت بررسی و ارزیابی ارائه نمایند.

متن فراخوان این ویژه برنامه به شرح زیر است:

- سقف پذیرش اثر در این دوره 12 نمایش است.

- شیوه‌های مختلف تئاتر خیابانی امکان حضور در این رویداد را خواهند داشت و آثار خلاق که به تازگی تولید شده باشند در اولویت انتخاب خواهند بود.

- انتخاب محل و زمان اجرای آثار به عهده کانون تخصصی تئاتر خیابانی است.

- گروه‌های نمایشی تنها با یک اثر می‌توانند متقاضی حضور در این برنامه باشد.

- مهلت اعلام آمادگی گروه و ثبت تقاضای حضور تا تاریخ 15 شهریور ماه خواهد بود.

- ارزیابی آثار 21 تا 22 شهریور صورت خواهد گرفت.

- زمان اجرای آثار 28 شهریور تا 4 مهرماه 1394

- کمک هزینه اجرای آثار براساس بررسی کانون تخصصی تئاتر خیابانی تا سقف  15 میلیون ریال      برای 4 اجرا خواهد بود.

نشانی کانون تخصصی تئاتر خیابانی: خ.انقلاب-خ. رازی.خ استاد شهریار-خ هانری کربن –پلاک18 طبقه اول. تلفن:66721117

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز