خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان

رونق بندر سجافی و گمرک هندیجان اولویت کاری ماست

استاندار خوزستان ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بندر هندیجان گفت: توسعه بنادر استان بخصوص بندرسجافی هندیجان و توسعه صادرات و محصولات کشور از اولویت دولت تدبیر و امید است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هندیجان، عبدالحسن مقتدایی که امروز وارد بندر هندیجان شده بود با اشاره به هدیه ویژه به مردم این شهرستان بیان کرد: هدیه ویژه دولت به مردم هندیجان افتتاح اداره گمرک بندر هندیجان و تجاری‌سازی آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است یعنی در حال حاضر نام گمرک هندیجان در کل کشور و دنیا به رسمیت شناخته می‌شود و مردم آن می‌توانند از هر جای دنیا کالا وارد و یا صادر کنند که این موفقیت عامل مهم پیشرفت و توسعه هندیجان خواهد بود.

استاندار خوزستان در بدو ورود، به بندر سجافی و گمرک هندیجان که در ۳۰ کیلومتری این شهر واقع است رفت تا مهم‌ترین بندر غربی استان خوزستان را افتتاح کند و همچنین بعدازآن از بازار و انبار بزرگ ذخیره‌سازی کالا در گمرک قدیم بازدید کرد.

در این سفر معاونین وی ازجمله دهقان معاونت انتظامی و امنیتی و مشاورین و مدیران کل ستادی استانداری ازجمله جمال درویش و سردار اسحاقی فرمانده انتظامی خوزستان  و سردار نظرپور فرمانده مرزبانی خوزستان، مسئولین اداره برق و بنادر و گمرکات خوزستان وی را همراهی می‌کردند.

مقتدایی از سرمایه‌داران هندیجانی خواست و تأکید جدی کرد بجای هزینه و سرمایه‌گذاری کردن در شهرهای دیگر کشور بیایند در شهر خود سرمایه‌گذاری کنند، شهر خود را رونق ببخشند.

وی همچنین گفت: از صیادان و ملوانان سوء استفاده نکنید و برای فروش اجناس خود درگیری و نزاع‌های تصنعی درست نکنید تا مرزبانی ما را مشغول کارهای فرعی نشود.

استاندار با هشدار به برخی افراد سودجو افزود: ما همه تحرکات و اقدامات شما را رصد می‌کنیم ولی بیایید برادرانه و دوستانه به شهر خود خدمت کرده و از راه قانون اقدام کنید و کالا و بار خود را در مرحله اول برای مردم هندیجان قرار دهید و در مرحله بعد به فکر ارسال به دیگر نقاط کشور باشید. از فرماندار و امام‌جمعه هندیجان و دیگر مسئولین این شهر می‌خواهم اول به فکر مردم محروم و مستضعف باشند. بنده از همه مسئولان هندیجان بخصوص فرماندار و امام‌جمعه که برای آبادانی و رفاه حال مردم که در همه جلسات استانی و کشوری از مردم هندیجان دفاع  می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنم.

مقتدایی در پایان با اشاره به اقدام بسیار سنجیده و زیبای امام‌جمعه هندیجان در حل و آشتی نزاع ۸ ساله بین دو خانواده بزرگ شعبانی و گشتیل تشکر و قدردانی کرد.

لازم به ذکر است بندر سجافی و گمرک هندیجان به‌صورت غیرفعال و زیر نظر ماهشهر فعالیت مختصری داشتند و به‌صورت تجاری اداره نمی‌شد و همه عایدات آن به‌حساب جای دیگری واریز می‌شد. اما بعد از انتخاب دولت تدبیر و امید و رویکرد استاندار خوزستان، رونق و تجاری‌سازی گمرک هندیجان در دستور کار قرار گرفت و امروز با حضور وی و مقامات استانی به‌صورت رسمی افتتاح گردید.

کد خبر : ۲۹۸۳۰۲