خبرگزاری کار ایران

همایش آموزشی اتیسم و شادی در کاشان برگزار می‌شود

رییس انجمن اتیسم کاشان از برگزاری همایش و کارگاه یک روزه «اتیسم با شادی» در راستای توانمند سازی خانواده بیماران اتیسم این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «مریم خیامی‌پور» گفت: این همایش با هدف آشنایی خانواده‌های بیماران اتیسم با شیوه‌های تامین سلامت روح و روان بااستفاده از تکنیک‌های ایجاد نشاط و شادابی برای این گروه از بیماران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نشست، که روز شنبه ۳۱ مرداد ساعت ۱۶ در فرهنگسرای مهر کاشان برگزار می‌شود «مریم مانا» دانش آموخته دکتری آموزش اتیسم از دانشگاه یورک کانادا سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: طیف اختلالات اوتیسم یکی از اختلالات جدی گروه بیماریهای رشدی بوده که در اوایل دوره کودکی و معمولا قبل از ۳ سالگی ظاهر می‌شود.

وی اظهار داشت: علایم و شدت این بیماری متفاوت است، اما همه انواع اوتیسم برتوانایی برقراری ارتباط با دیگران توسط کودک، تاثیر می‌گذارد. کودکان دارای اتیسم مانند سایر کودکان هم سنش رفتار نمی‌کند.

به گفته وی، انجمن اتیسم ایرانیان از بهمن ۹۳ در مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان شروع به کار کرده و در این مدت همایش‌های اتیسم و تغذیه، اتیسم و ورزش با هدف معرفی این بیماری و آشنایی شهروندان با شرایط این بیماری در کاشان برگزار شده است.

خیامی‌پور تصریح کرد: تاکنون ۵۰ کودک اتیسم در کاشان شناسایی شده‌اند ولیکن عدم استقبال خانواده‌ها، مانع از شناسایی دقیق این گروه از معلولان است.

کد خبر : ۲۹۸۲۶۹