خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

ورود صوری به کلیات «برجام» شان مجلس رازیر سوال می‌برد

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۷۵۲

یک‌نماینده مجلس‌گفت: در بررسی برجام این تناقض ایجاد شده که درصورت مخالفت مجلس با اجرای آن، زحمات 15 ساله نظام را بر باد می‌رود. در صورتی که بخواهیم به صورت صوری در آن ورود و صرفاً با آن موافقت کنیم، شان مجلس را زیر سوال برده‌ایم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با اشاره به بررسی برجام در مجلس، اعلام کرد: این متن نتیجه بحث‌های تخصصی در 15سال گذشته است و بررسی آن در این فرصت کوتاه و به این صورت در مجلس شورای اسلامی عملی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته این موضوع به معنای عدم برجام توسط مجلس نیست و شاهد آن جلسات متعدد علنی و غیرعلنی است که با مذاکره‌کنندگان داشته‌ایم.

وی افزود: بحث بر سر این است که چگونه می‌شود توافقی که توسط سازمان ملل و شورای امنیت و همچنین دولت‌های چندین کشور در سطح بین‌المللی پس از سال‌ها تلاش انجام گرفته را در چند جلسه در مجلس تایید و تصویب یا رد کرد و اینکه آیا مجلس اساساً چنین شانیتی دارد؟

عضو فراکسیون رهروان ولایت با انتقاد از نحوه بررسی برجام تا این لحظه، تصریح کرد: بحث دیگر این است که گروهی که قصد بررسی برجام را دارند، گروه مناسبی نیست. اینکه 5 نماینده که از ابتدای مذاکرات مخالفت تام و تمام خود را با اصل مذاکرات اعلام کرده‌اند، به همراه 5 نماینده دیگری که هنوز نظر مشخص مثبت یا منفی خود را نمی‌دانند با 5 نماینده دیگر بخواهند درخصوص برجام تصمیم‌گیری کنند، نه عملی است و نه منطقی.

وی با اشاره به عدم حضور اصلاح‌طلبان و نمایندگان نزدیک به جریان اعتدال و دولت در کمیسیون بررسی برجام، یادآور شد: تا زمانی که نمایندگانی از همه گروه‌ها و جریان‌های در میان اعضای کمیسیون 15نفره حضور نداشته‌باشند، این گروه کنونی که ترکیبی از نمایندگان عضو جبهه پایداری و رهروان ولایت است، راه به جایی نخواهد برد. چراکه ترکیب، ترکیب نامتجانسی است و ارائه لیست مشترک ازسوی دو گروهی که صددرصد با یکدیگر تضاد دارند نیز عملی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باتوجه به اینکه طرفین توافق هسته‌ای عمل به تعهدهای خود را بنابر برجام آغاز کرده‌اند، این تناقض به‌وجود می‌آید که درصورت مخالفت مجلس با اجرای آن، زحمات 15 ساله مجموعه نظام را بر باد می‌رود و درصورتی هم که بخواهیم به صورت صوری در آن ورود کنیم و صرفاً با آن موافقت کنیم، شان مجلس را زیر سوال برده‌ایم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به اظهارات حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان اعلام کرد: اگر آقای شریعتمداری برای مدعیاتش مبنی بر مخالفت رهبری با برجام سندی ارائه نکند، نمی‌توان این مدعیات را معیار قرار داد. ضمن آن‌که درصورتی که ایشان مستندات خود را ارائه نکند،‌ باید از طریق مراجع قضایی و قانونی با ایشان برخورد شود٬ چراکه این اظهارات بی‌پشتوانه امنیت ملی را به مخاطره می‌اندازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز